Gå til innhold

Hvorfor skal Frp fornye Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tenkt over hvor godt vi har det i Norge?

Ja, der vil alltid være rom for forbedring. Det går vel ikke an å leve i ett samfunn der alt er perfekt? Jeg vet hvertfall ikke om noen steder i verden der alt er perfekt.

Men tenk litt over dette:

- dine rettigheter som arbeidstaker. (F.eks i Usa har arb.giver rett til å si deg opp på dagen!)

- dine muligheter til å ta utdannelse. Selv om du ikke har rike foreldre har du likevel muligheten til utdanne deg, med hjelp fra statens lånekasse.

- Det er vel få land i verden som gjør det så "enkelt" å få barn som i Norge (Studielån omgjort til stipend, ett år betalt permisjon, kontantstøtte, gratis bruk av helsevesenet til gravide og barn)

- barnetrygd, arb.ledighetstrygd, sykepenger - alle disse hjelpemiddlene er lett å ta for gitt.

Jeg vil påstå at vi har det ganske bra i Norge jeg.

Stem rød/grønt!

Kjør debatt damer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! :) Vi har det veldig godt i Norge! Og regjeringen har gjort en formidabel jobb de siste fire årene. De hadde jammen litt å ta tak i etter Bondevik 2.

Selvsagt stemmer jeg rødgrønt, nærmere bestemt SV. Synes det er viktig med et sterkt SV i en rødgrønn regjering.

Godt valg allesammen!

Skrevet

Roma ble ikke bygget på en dag og hele Norge kan desverre heller ikke bli bygget opp på 4 år. Men tenk alt man kan få til på 8!

Jeg stemmer arbeiderpartiet fordi jeg er villig til å skatte det samme av min lønn, aksjer og arv for at vi skal ha de tilbudene fellesskapet har i dag. Jeg har lest mye på partiprogrammet til både høyre og frp, men jeg tror deres drømmer om "et nytt Norge" kommer til å knuse den trygge økonomien vi har i Norge i dag.

"Finans-krise" og NAV er det sikkert mange som har lyst til å rope nå. Det er på tide å åpne øynene sier jeg tilbake da.

Finanskrisen i Norge fantes nesten ikke. Se på USA og mange europeiske land, da skal du se hva finnskrisen har gjort.

NAV-brukere, ja jeg forstår det er ventetid og jeg forstår at det er vanskelige tider, men hva tror dere en regering laget av høyre og frp vil gi dere?

Tror dere ventetiden kommer til å gå ned i offentligsektor? Tror dere NAV om et år har mindre ventetid? Tror dere det finnes flere arbeidsplasser å søke på? Tror dere privatiseringen har fått full gang? Tror dere privatisering og mindre skatter og avgifter går hånd-i-hånd?

Hvordan tror dere et statsbudsjett lages? Tror dere det tar høydepunkt i bare oljepenger? Tror dere skattepengene deres bare forsvinner inn i en skattekasse som aldri blir åpnet og brukt? Tror dere vi har de helsetilbudene vi har hvis vi kutter skatten? Tror dere at å fjerne bomringene kommer til å hjelpe oss med å få veier fortere utbygd? Tror dere at kommunene kommer til å ha mer penger med en "blå"-regjering ved roret?

Jeg tror på at "fellesskapet gir og fellesskapet tar". Jeg tror på at det vi gir er det vi får igjen. Jeg tror at det er en grunn til at det heter et statsbudsjett og at dette er penger vi har lagt i og oljefondet har lagt i. Jeg tror at den eneste måten å få landet til å gå rundt (og forbedres) er hvis alle er villig til å ta i et tak. Jeg tror at det er bedre at stat og kommune er skilt, da jeg ikke akkurat skjønner hvordan en person som ikke er herfra kan se behovene her.

Skrevet

Alt kan bli bedre, men jeg vet ikke om Frp er partiet som skal gjøre alt helt bra :) Jeg liker Høyre og Erna, men vil ikke stemme dem når jeg sannsynligvis vil få Frp på kjøpet i en borgelig regjering,

Frp vil ikke bare endre ting som bør bli bedre, de vil også endre mange ting som rammer de svakeste i samfunnet - og likevel er det endel av de svakeste som gir stemmen sin til Frp. Spør dem hvorfor og de svarer "Fordi vi ikke vil ha flere svartinger hit!", "Fordi de skal fjerne sametinget og vi liker ikke samer!" eller "Fordi de skal fjerne helsekøene og tollmurene!", men spør de de samme HVORDAN de skal fjerne helsekøer eller hvordan norsk landbruk vil fungere under Frp er svaret "vet ikke! Hovedsaken er at de fjerner helsekøene og gir oss billigere mat!"

Skal være sagt at det hadde vært spennende å se hva Frp hadde fått utrettet i regjering - men i tilfelle de hadde fått gjennom MYE, hadde det da vært verdt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...