Gjest Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Skal kjøpe en mini PC, og lurer på hvilken jeg skal velge, ser det er kommet mange typer på markedet. Jeg skal skrive bok, og trenger derfor en PC som jeg kan ha med meg "over alt". Skal ikke bruke den til så mye utover det, så den trenger ikke ha mange "fancy" funksjoner. Noen forslag?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 jeg har en acer aspire one, og var veldig fornøyd med den helt din den "døde" etter ett år.. hva som er årsaken fant vi aldri ut, men slike ting varer jo ikke evig.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 OK, har sett litt på den på nettet. Men da fikk du kanskje reparasjon evt. ny PC på garantien? Er det ikke vanlig med 2 år, eller er det bare 1 års garanti?
Pinnen Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Jeg har en Eee PC, og den er meget bra. Kjøpt på expert til 3100-, se link:http://www.slashgear.com/gallery/data_files/7/4/ASUS_EeePC_901_1000_1.jpg Jeg har ikke den aller minste av dem, men den nest minste. Er super fornøyd og evig takknemmelig for at jeg ikke kjøpte den Acer mini pc, den er det visst flere som sliter med. Hp har å kommet med mini pc, og de er visst veldig kurrante. Min søster har en, men jeg synes den ble alt for liten. Så mitt tips til deg, kjøp en Eee PC, den mellom store og ikke den minsten.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 OK, jeg skal se på den:) Tusen takk for tipset!
It's all about me Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Har en Acer Aspire One og den er super. Synes den også er bedre å skrive på enn vanlige store pc'er. Det eneste negative med den er at den har litt lite RAM så den er litt treg til surfing. Gikk til Datakjeden for å sette inn mer, men det ville de ikke gjøre. Den måtte da sendes inne til Acer og det ville koste myyyyye sa han og ga den tilbake uten engang å spørre meg hva jeg ville. Så nå ligger den bare ubrukt )
AussieAnette Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Hei. Absolutt sjekk ut MSI. Den er liten, men likevel like store taster som en stor pc. Jeg er veldig fornøyd med min.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Ja, ikke kjøp en! Det er så lite minneplass på disse små pcene at det er ikke plass til antivirusprogram engang - da er det nok ikke plass til så veldig lang bok heller. Kan jo bruke ekstern harddisk da selvfølgelig, men da er vel litt av vitsen vekke hvis du må dra den med deg over alt? Ville heller kjøpt en litt større en.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Hmm..ja, det med minneplass er selvsagt et godt argument. Men jeg har stasjonær mac hjemme, så jeg kan overføre dokumenter til den. Jeg tenkte å kjøpe en mini PC slik at jeg kan ha den med meg uten å bære på for mye, trenger ikke nødvendigvis lagre altfor mye på den. Det eneste jeg tenkte på var at det kanskje blir ubehagelig å skrive på et mindre tastatur, men ser at mange modeller har tastatur som er over 90% av full størrelse, og da blir vel ikke forskjellen merkbar. Takk for forslag! Synes selv det er vanskelig å vite hva jeg skal se etter:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 jeg hadde ett års garanti på mine acer aspire one... det som er med mange av mini-pcene er at det ikke er diskett eller cd-inngang, hvis du skjønner hva jeg mener.... var veldig irriterende i lengda. men acer har usb-inngang da, så hadde en ekstern hardisk som jeg bare overførte og tok kopier på.
lindynatt Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 kjøp i allefall en med linux..d a slipper du anti virus program og alt er så mye greiere...
Himmel og hav Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Jeg har en asus eee 1000H, og er kjempefornøyd. Det eneste jeg kunne ønske meg var at den var litt mer stillegående. Den har god plass til både virusprogram og mye annet, men mangler cd/dvd-port. Den har derimot minnekortleser. Jeg synes den er mye bedre å skrive på enn vanlige tastatur, for jeg trenger ikke flytte hendene for å nå alle tastene. Om du skal skrive mye på steder uten strøm vil jeg anbefale deg å ha et ekstra batteri, for batteriet er ikke allverden...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 I følge kjøpsloven, så er det to års garanti på sånne produkter. Hadde gått tilbake å klaget om butikken sier ett år, for det har de ikke lov til!Vet det er mange som prøver seg likevel.
Miss Misantrop Skrevet 12. september 2009 #14 Skrevet 12. september 2009 Som sagt før elsker jeg min sony vaio,vgnTT190. Den fåes fra 15000 og opp, har alt du måtte drømme om og er liten og lett og ta med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå