Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Vi har problemer med å bestemme oss for navn til vårt lille familiemedlem. Vi har fra før en jente som heter Malene. Gutten er 4 dager gammel, rolig, lang og tynn, og har foreløbig mørkeblå øyne og mørkt hår. Storesøsteren har utviklet brune øyne og lysere hår, men er jo ikke sikkert det blir likt med lillebroren. Vi står imellom: Mathias Isak Jacob Andre forslag blir også godt mottatt, men fint om dere kan gi en liiiten tilbakemld på navnene vi har vurdert.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Det første jeg tenkte var Sivert, og jeg synes det står fint til Malene
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Jeg er lei alle navna du nevner. Hva med Malene og Oliver?
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Isak, siden min sønn ikke får hete det av faren
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Marius? Det var det første som dukket opp. Rett og slett fordi det står så fint sammen med Malene og fordi pene gutter må ha pene navn. http://no.wikipedia.org/wiki/Marius Isak blir veldig fort vanlig nå. Tror vi til sammen nå har tre vennepar som har en sønn som heter Isak og er mellom 1-4 år. Det er heller ikke så pent sammen med Malene. Jacob er et pent navn, som sikkert vil passe han, men det begynner å bli mange Jacob'er i samme alder. Mathias er et veldig pent navn, det står godt sammen med Malene og det er også et kristent navn hvis dere foretrekker dette.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Vi har gutter i familien som heter både Sivert, Oliver og Marius. Så kan ikke bruke de navnene Men, ellers tusen takk for forslag!! -HI-
lindynatt Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Marius synes jeg er fint Torkil er også et fint navn som ville passe
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Mellom de navna du har foreslått HI, synes jeg absolutt best om Mathias, men ingen av dem gav meg direkte frysninger. Isak er det syntes absolutt minst om. Ellers skjønner jeg ikke navnet egentlig er noe problem. Han er jo, om jeg forstår rett, første gutt i familen. Og slike får farfars navn (evt lett modernisert om det et er skrevet på en måte som er "utgått på dato"). SÅ ENKELT løses "navneproblemet" "Slekt skal følge slekters gang"! Også navnemessig!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 3 nydelige navn:) Kjenner forresten et par der barna heter Malene og Mathias:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå