Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Er ulltøyet fra nøstebarn verdt den ekstra prisen?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Nei, det syns ikke jeg. Stinker sau u mye større grad også.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Stinker sau? er det dummeste jeg har hørt!!! Ja, jeg syns det er verdt det! Og om du velger undertøy i natur er ikke prisen særlig høyere enn annet ulltøy. Med tanke på at ullundertøy lages av merinoull, og merinosauen ofte blir utsatt for mulesing (som vil si å kutte av skinnet runt halen (uten bedøvelse), så dyret går med åpent sår i mange uker) betaler jeg gjerne noen tiere mer for å vite at jeg ikke er med å opprettholder denne praktisen (klærne fra nøstebarn er IVN sertifisert. IVN er den strengeste miljømerkingen til dagsdato, og garanterer også for et godt dyrehold). I tillegg er ulltøyet til nøstebarn fritt for giftstoffer, hormonforstyrrendepreparater og metaller.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Har aldri prøv nøstebarn sine bodyer, men syns at det er drøyt og betale 246 kr for EN body!!! Nei jeg holder meg til Tom og Trine serien fra sparkjøp, bra ull som helt sikkert gjør akkurat samme nytten, til en langt lavere pris.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Må si jeg egentlig beundrer dere som er så fornuftige og kjøper billigere ullundertøy på sparkjøp og sånt, istedenfor på Nøstebarn. (Nøstebarn er jo egentlig litt "jålete" på sin måte.) Selv har jo kjøpt alt på Nøstebarn/bånsull (sistnevnte på salg).. Sikkert litt fordi det er førstefødte, og jeg synes klærne fra Nøstebarn bare er kjempefine. Dessuten kjøper jeg ikke så mye, synes jeg. Kommer til å bruke mindre enn 3000 på klær, fordi jeg ikke kjøper Mengder. (Bomullsklær gidder jeg ikke å kjøpe: Holder med alle de de utvaskede bodyene og sparkebuksene vi arver fra søsknene våre. Dessuten regner jeg med at det er det man nok får mest av.) Jeg synes egentlig det er helt greit å bruke 3000 på klær til min førstefødte, og da unner jeg meg heller noen klær jeg synes er skikkelig fine på Nøstebarn, enn mye mer klær for den samme prisen. Men jeg regner med det blir billigere ulltøy etterhvert som barnet vokser til...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Om du kjøper en body i natur (hvit) koster den 188,- på nøstebarn (opptil str 80) Du må ikke kjøpe den som koster 246,-. Tom og Trine ull er superwash behandlet og har null lanolin i behold. Ingen miljøsertifisering eller garanti for dyreholdet. Nøstebarn har faktisk bare 30% fortjeneste på det de selger og det er ikke mye i forhold til hva maaange andre priser opp varene sine med. MAO du får hva du betaler for:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Og ettersom nøstebarn ulla har lanolinen i behold trenger ikke skitt og smuss seg inn i fibrene, samt at lanolinen virker bakteriehemmende, dermed vasker du sjeldnere og trenger ikke så mange plagg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå