Liten snupp + liten spire =) Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Hei! Har vært å kjøpt vinterdress til snuppa! I fjor hadde vi Reima, men i år gikk vi for Troll! Rett og slett fordi de hadde en kjempe fin dress i nøytrale farger. Vi har jente fra før og nå har vi fått vite at vi har en guttebaby i magen. Syns det er greit at lillegutten kan arve sånne ting, som er såpass dyrt og så lite slitasje på, ettersom de er så små enda. Men erfaringer?? Var veldig fornøyd med Reima i fjor! Men syns og Troll virker veldig bra! Jobber selv med barn og har sett litt av begge deler... Men hva mener dere her inne?
Bippe77 Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Begge to er såklart veldig gode dresser! Synes det spørs litt på alder og pasform jeg jeg... Reima har en god ledig dress til de minste... Troll er god når den først er på, men vanskelig å få på for barna som begynner å kle på seg selv. Spesielt om barnet har "fleece aktige" klær på seg... da henger ullforet seg litt opp og krøller seg sammen. Men når den først er på, helt super! Og er jo kjekt at den kan brukes som park dress da... det kan jo ikke Reima... men for meg er Reima favoritten til min sønn sånn foreløpig... han er 2 år og begynner nå å skal lære det å kle på seg selv. Jobber selv i bhg... og må si at det viktigste med en dress uansett merke er passform og vanntetthet! Finn en som passer ditt barn, de er så ulike på hvilke behov som er der!
Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Vi kan bare bruke troll pga ullforet. Er kjempefornøyd med dressen. Må bare være obs på at de er store i str og at de er vide over rumpa. Passer kanskje ikke helt til slanke barn? Ikke godt å bevege seg når klærne er for store. Eneste tipset mitt er å ta på dressen i to omganger. Først ullforet så ytterdelen. Jeg hørte forresten noe om at den skulle ha seg et par min i trommel etter første vask for å aktivere impregneringen??
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 13. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2009 Ja det med påkledning ser jeg ikke på som noe problem egentlig. For jeg har god erfaring med å ta på dressen i to omganger. Altså ulldressen først - så ytterdressen. Det blir jo i grunn som å ta på strikket ulltøy før du tar på reimadressen.. Vi kjøpte trolldressen på babyshop og damen der hjalp oss med å finne størrelse. Har en på 2 år og vi fikk beskjed om å velge 92, hun dro liksom litt til i rompa. For der skal den visst ikke stramme. Fikk og tips om at trolldressen var lettere og bevege seg i for de små, hun mente reima dressene var litt stive. Jeg har som sagt vært kjempe fornøyd med reima, men er veldig spent på troll i år altså! Syns foresten dressene til troll ser veldig freshe ut i år! Har valgt en med ruter Flere som har erfaringer?
snartmortilto2010 Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 jeg hadde reima til guttungen i fjor og var veldig fornøyd. følte han fikk beveget seg bra i den. han er liten å nett men følte ikke at dressen var noe i veien for han på en måte. så ble reima i år også så får se hvordan det går nå. han er jo mer i farta i år enn i fjor...
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 15. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2009 Flere?
enda en, hihi *fødte 15.01010 Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 sånn generelt tror jeg det varierer så veldig med årsmodell. Når en ser på tester så ligger gjerne både troll og reima på topp med rimeligere varianter rett under og nedover. Troll er vel dyrere enn reima, så da får vel smaken avgjøre. Jeg har kjøpt reima denne gang (salg), men har faktisk tidligere vært veldig fornøyd med refleks!
Anabelle2010 har født! Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Jeg jobber i barnehage og har to barn (+ en liten astronaut i magen ;D) Jeg kjenner dessverre ikke så veldig godt til Troll men har veldig gode erfaringer med Reima både privat og på jobb. Når alle de andre barna er mer eller mindre våte, holder Reimadressene barna tørre. De er også veldig lette for barna å kle på seg selv, og det er viktig for barnet å oppleve mestring i daglige gjøremål. Jeg har prøvd andre merker også fordi Reima ikke akkurat er billigst i klassen, men har ikke vært så fornøyd som med Reima. Skulle nesten tro jeg jobba med å selge Reima-dresser, men det gjør jeg altså ikke ;o)
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 16. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2009 Det samme gjelder visst troll dressene også, de blir ikke våte igjennom. Min erfaring også fra bhg, er at når det gjelder vinterdresser så er det nok sånn at det er de dyre dressene som duger! Altså Reima og Troll! Men fikk anbefalt troll til min på 2 år, fordi de visstnok er mindre stive enn reima dressene. Og det er greit å kunne bevege seg når man er liten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå