Gå til innhold

hvilken bilstol skal jeg kjøpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny, trenger en som ikke er så voldsomt stor pga liten plass i bilen, men vil ha med base.. har ikke isofix.

Hvem er bra og god å sitte i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener det første setet, fra 0-ca10-13 kg..

Skrevet

Har Maxi Cosi Cabriofix, og er veldig fornøyd med det.

Har Easyfix basen som kan brukes med både Isofix og setebelter. Men det fins også en base som kan brukes med bare setebelter, den er litt rimeligere enn Isofixbasen.

Gutten min er nå 8 mnd og passer fortsatt fint i setet, har vel en 8-10 cm igjen før han har vokst ut av det. Og han er lang.

Skrevet

Har Britax BabySafe Plus med beltebase. Veldig fornøyd. :o) Denne stolen er best i test. Foretrakk den framfor MaxiCosi (som også får gode testresultater) pga at Britaxen har 5-punkts-sele og ikke 3-punkts (som MC). Magefølelsen sier at 5-punkts må være tryggere og gi lavere punktbelastning på barnet i en evt. kollisjon.

Skrevet

Har ingen stol jeg vil anbefale, men et par råd jeg selv vil følge neste gang vi trenger bilstol. Hør om det finnes stoler som man kan bruke den samme basen på når man kjøper neste str stol. Spørre om man får prøve stolen i bilen for å se hvor lenge barnet kan sitte bakovervendt(at det er god nok plass) det gjelder kanskje den neste str stolen. Vi har maxi cosi stolen og er ikke kjempefornøyd, vi arvet stolen, men kunne liksågreit kjøpe ny stol, måtte kjøpe ny "innmat" og base, denne basen kan ikke brukes på neste stol. Så vi kommer ikke til å kjøpe maxi cosi neste gang. Det er forresten genialt med base..:-)

Skrevet

Såvidt jeg vet er det kun isofix-basene som kan brukes til neste størrelse bilstol, i hvert fall er det slik for Britax. MaxiCosi har vel ikke noe 9-18-sete som kan festes med base. I og med at HI ikke har isofix i bilen så trenger hun ikke ta hensyn til dette. En annen ting er at få, om noen, barneutstyrsbutikker selger de 9-18-setene som kan festes med base...

Kom på et sete til, forresten. Acta Graco Duologic II er babysete og 9-18-sete i ett (stiller hellingen på setet avhengig av barnets størrelse). Dette har base og kan festes med bilens belter eller isofix. Tar visstnok lite plass i bilen også, særlig festet med bilens belter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...