Gå til innhold

ENDELIG har jeg født også!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 2 forsøk på igangsettetelse 1 uke før termin og termindagen, ble jeg sendt hjem..de mente at hormontablettene ikke fungerer på meg og at fødselen var nødt om å starte av seg selv. Skuffet dro jeg hjem og ventet.. med skrekk om å gå over 14 dager.

2 dager over termin startet det endelig! Begynte smått å kjenne i 16 tida at jeg hadde litt sammentrekninger.. De ble vondere og vondere og i 24 tiden dro vi på sykehuset for en sjekk. Lang cervix, 1 cm... ingen effekt. Skuffet dro vi hjem.. Siden det var så vondt tok jeg en sovetablett og smertestillende og la meg til å sove, med håp om at det skulle gi seg. Maserier er noe dritt!!

Kl 03.30 våkner jeg av store smerter.. de kommer hver 6- 8 min og jeg går rundt i huset og lurer på om jeg blir lurt igjen eller om det er ekte varer. Kl 04.30 vekker jeg mannen som ser hvor vondt jeg har det. Han kler på meg, tar med seg et eple i bilen og kjører i 140km/t til sykehuset som er 1 time unna.. Verdens verste biltur, med rier hver 4 min.

Fremme på føden ca kl 06.. nå begynner hukommelsen å svikte, grunnet store smerter. Jeg blir sjekket : cervix utflata, 3 cm åpning og vannblære.

Kl 07 blir det satt på en elektrode på babyens hode og vannet blir tatt. Da går det slag i slag med rier og jeg tar lystgass til store gullmedalje, men smertene er så intense at jeg ber om epidural. Blir sjekket før de kommer : Hode godt nede og 5 cm.

Epiduralen kommer, tar noe helvetes lang tid og jeg kjefter på dem. Hehe..

Den er ferdigsatt kl 08.30 og kl 08.45 begynner jeg å presse. Jordmora beklaget for at epiduralen ble satt for sent og at den ikke hadde noe virkning, men ting skjedde litt fort hos meg. Kl 09 kjenner JEG på hode til babyen og jordmora sier at den vil komme ut på 3 presserier.

Med enorme smerter og høge skrik presser jeg alt jeg klarer. På 3. presseria sier jordmor at hun gjør alt for at jeg ikke skal revne og gir meg kommandoer på presseria : press, stopp, press, stopp : Veldig vanskelig å la være å presse i ei presserie, men det gikk. 3. presseria er over og verdens skjønneste gutt blir født. Kl 09.03. 3 timer etter at vi ankom sykehuset.

3590 gr, 49cm, 36cm ho. Utrolig nydelig! Helt fantastisk.

Jeg revnet ikke- veldig deilig å slippe det styret.

En helt fantastisk flink jordmor Kjersti ved Førde sykehus.

Nå koser vi oss hjemme og storesøster på 2,7år er helt i ekstase.

Familieidyll! <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...