Gå til innhold

Lørdag 12 september- hva skjer?


Tone 77,Bergen,fødte 190909

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Hvordan er formen i da?

 

Her i gården er jeg på dag 9 på overtid, og har småblødninger som kan bety at noe er litt på gang.

Ble jo strippet i går, og jeg gikk en god og lang tur,

Litt blødning kan bety at det strekkes og tøyes der inne...

Det er jo lovt å håpe :o)

 

Trille troll, er det 4 dager til du kan ha hjemme fødsel? er det tidsbegrensning på det?

Har du møtt jordmoren som skal event hjem til deg under fødselen???

 

ellers september mødre- hvordan går det???

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3. dag på overtid her. virker ikke som om det skjer så mye her.. bittelitt stikking i skjeden (eller deromkring). har en ganske stor baby så skal på ul på mandag og evt bli satt igang i den tida. krysser fingrene for at noe skjer i løpet av helga.

 

håper noe skjer med deg også snart Tone. er så kjedelig å vente... :(

 

lykke til til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tone,

 

smått om senn, ikke sant? Små små skritt fremover for deg, håper virkelig det skjer nå for deg!!|

Ja, jeg må være i uke 37 før hjemmefødsel er mulig, og det er på tirsdag/onsdag, hi, hi.. Så satser på å vente til tidligst da!!

 

Hadde jordmoren som er her ved hjemmefødsel på besøk på torsdag, hun var utrolig fin, og har 15 års erfaring med hjemmefødsler, hun sa også at det må jo være flott å bli født hjemme hos oss, for hun syns det var så koslig her : ) så gleder meg om vi kan få fødselen med henne hjemme: ))

Har jo alle muligheter som på storken her : )

 

Jeg tror i midlertid at lillegutt der inne er fullstendig klar over mulighetene han har med KK eller hjemme og at han på et eller annet vis blir å bestemme selv hvordan det skal bli. Jeg er i grunnen helt åpen for begge deler.

 

Fikk også beskjed av 2 jordmødre at det er lurt av meg å ligge så mye som mulig nå i en uke. Og forreste har jeg høy HB og må kontrollere det mandag igjen, eller er alle verdier gode, kun høy HB. Har ikke følelsen av at det er noe galt, men godt å få det kontrollert.

Jeg ligger nå her på sofaen, i en haug av puter stablet foran, bak, nede og oppe, he, he, he, ser nok litt vittig ut. Men det er det beste jeg kan gjøre akkurat nå.

 

Så lenge ikke taket faller i hodet på meg så ; )

 

Lykke til dere andre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det skjer noe for dere på overtid da! Jeg har termin om 3 dager, og håper også at det skjer noe her i gården :P

men tror ikke jeg skal sette forventningene så høyt helt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 dager over og begynner å bli litt stresset siden grensen for å få lov til å føde på Storken er 10 dager over... har hatt ondter hele natten, kjennes ut som om babyen prøver å bryte seg ut selv, og stanger mot symfysen. Hadde tegningsblødning kl 7 idag tidlig og igjen nå kl 13. Tar tiden på noen vondter med sammentrekkninger, de kommer med intervaller mellom 7-23 minutt, så ikke så veldig regelmessige nei. Og ikke er de så veldig vonde heller. Men spennende er det, glad for at det endelig skjer noe selv om det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det mere blod... Fremdeles 10 minutt mellom det som kanskje kan være rier... og ikke så veldig vonde. Er litt usikker på om det er rier eller maserier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 dager over her, og har vært inne til akupunktur for å prøve å få det i gang både i går og i dag. Ble strippet av TO jordmødre i går også, siden hun som gjorde det først mente at hun andre er mye flinkere enn henne til det, så hun ville høre om hun orket å gjøre det, men måtte forvente at det kunne bli et nei siden hun ikke var på vakt, hun var bare der og ordnet noe. Men hun kom...! :) Da hun første gjorde det, var det jo vondt, men var overkommelig. Mens hun andre... Rett opp i bue og: "å, guuuud!" VONDT...! Da lo hun første godt: der ja, der har vi det, var ikke noe "å, guuuud" når jeg holdt på nei....! :P

 

Har etter det hatt mye blodslim, og hadde en det sterke kynnere med nedpress, men det gav seg etter hvert.. Lå til registrering før akupunkturen i dag, og den viste noen svake sammentrekninger. den sterkeste var vel på 25%, så den kjennes jo litt, men ikke noe å skryte av. Har en kjempevrang liten fyr i magen, for de sliter med å finne hjertelyden hver gang jeg er der ca, og under registreringen gikk alarmen av to ganger fordi han vred seg unna så den ikke fikk inn hjertefrekvensen... hehe... Hun satte tre nåler i hver fot for å prøve å sette det i gang, har hatt litt sammentrekninger, men ikke noe særlig... Så etter lillemor har lagt seg, blir det støvsuging og vasking for å prøve å få det mer i gang, vet at bevegelse funker godt om det er noe i gjærde.. :)

 

En annen positiv ting er jo at jeg kjenner at han borrer seg ned i bekkenet, ENDELIG...! :D Ikke behagelig, men da kommer han i allefall nærmere utgangen :P Har jeg ikke fått rier til i morgen, skal jeg inn og få satt nåler igjen, for tredje dag på rad... Hehe... Men krysser fingrene for at det blir litt mer enn masse slim og nedborring i løpet av kvelden ;)

 

Lykke til dere andre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forresten myk og moden, nesten helt avflatet og hun fikk lett inn to fingre, men var VELDIG tøyelig til mer, så er ikke det som stopper... :P Skulle gjerne tatt en omgang sex for å hjelpe på, men mannen blir dårlig av tanken, desverre... :( usj...noen som har en å låne bort??? :P hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke termin før 24., men skal ha et planlagt keisersnitt 18. ettersom barnet ligger i en blanding av tverrleie og seteleie. Og da er det ikke så lett å komme ut på noen annen måte.

Litt kjedelig å ikke kunne føde på "normal" måte, men jeg er ihvertfall heldig som slipper å gå over tiden. Det kan jeg tenke meg er utrolig slitsomt, føler jo at jeg bare har gått og ventet de siste ukene. Men krysser fingrene for at ikke fødselen starter hos meg før keisersnittet.

 

Lykke til alle sammen, så håper jeg barna deres snart er klare for å treffe mammaen sin og verden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er det også masse slim her også og en del kynnere.

Egentlig litt godt og betryggende at jeg ser at det er andre som har det sånn som meg.

Men jeg er selvfølgelig ikke glade for at dere har det som meg alikevel...hvis dere skjønner,

 

Kirsty: det høres ut som det eskalerer, det ikke her, men jeg er glad på dine vegne

 

Nå skal jeg ut og gå tur med hunden vår. Vil så gjerne starte at jeg gjør snart hva som helst.

Ang utlån av mann for sex, så kan jeg nok ikke hjelpe til nei ihihihihih

Min ( og for den del jeg også) har ikke spes lyst på det for tiden hihi

Men lykke til

 

Når turen er ferdig skal jeg ta en lang og varm dusj, legge meg tidlig og satse på at det starter i løpet av natten, det er min plan, men kjenner jeg tilstanden rett så våkner jeg i morgen tidlig og langer en ny tråd her inne som heter- hvordan står det til søndag 13 ?

Men men, man må jo kunne håpe

 

hilsen tone

 

ps hadde sterk taco til middag i dag, gammelt kjerring råd.... kan det være noe i det.

Trodde aldri jeg skulle bli så utolmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, som jeg skulle sagt det selv, har spist taco, skal rydde og vaske for å se om det blir noe action siden jeg ikke kan gå tur fordi gubben er ute og 2-åringen sover, legge meg høvelig tidlig og håper på å våkne av rier eller vannavgang... :P

 

Krysser fingrene for oss....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...