Gå til innhold

Dere som har peiling på hunder, hvor lenge lever denne type hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kanskje ta imot en omplasseringshund som er 6år. Men vi skal flytte til utlandet om 5 år og derfor lurer jeg på hvor lenge en hund kan leve. Vil ikke at hunden skal få et 3.hjem når vi må flytte.

Hunden er en blandingsrase av rottweiler,dobbermann og golden retriever. Veier ca 25-30 kg. Kjempesnill og fin hund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er en blandingshund (de har bedre helse enn renrasede) og av tre sterke raser kan den fort bli eldre enn 11 år. Men ikke så veldig mye mer, e veldig vanskelig å si.

Skrevet

Golden retrivier blir normalt 12-13 år.

Skrevet

Ok. Kan nok være vanskelig å forutse det ja. Takk for svar:)

Skrevet

Det er lite retriever i den. Mer av de første rasene jeg sa.

Så jeg burde vel ta utgangspunkt i det.

HI

Skrevet

som oftest lever blandingshunder lenger enn renrasede.... men jeg hadde ikke stusset med og flytte med hunden! så lenge du kan ta vare på hunden så er det goe greier. det viktigeste for hunden er og ikke måtte flytte fra DEG!

Skrevet

Det er desverre ikke noe alternativ å flytte med hunden. Vi skal bo et sted det ikke er så greit å ha hund. Vet ikke om man i det hele tatt får med seg hund inn i landet der. For å si det sånn så spiser de heller hunder der enn å ha de til kjæledyr.

Så det blir ikke aktuelt. Men derfor jeg er veldig i tvil om jeg skal gjøre det eller ikke.

Må tenke meg godt om. Kanksje spørre en veterinær om hvor lenge de kan leve. Høres jo veldig kynisk ut å skulle vite akkurat når hunden skal dø men det er bare av hensyn til hunden jeg sjekker opp dette.

Hvis jeg tar hunden skal den være med meg til den dør, det er det viktige her.. Så jeg får se.

Skrevet

Vi har en renraset Rottweiler som blir 11 år nå i høst. Han er i veldig god form for alderen, og veterinæren mener han fint kan leve i noen år til.

Så vi håper på et par gode år til:)

Rottweiler-bøkene sier at gj.snittlig levealder er 8-10 år, men dette stemmer ikke alltid med virkeligheten. Det er så å si umulig å forutsi hvor lenge denne blandingshunden vil komme til å leve, men vil si som en over her at det er fullt mulig å flytte med hund!

Hvilket land er det snakk om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...