Liljekonvall<3 Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Min lille gutt har helt siden fødsel sovet hele natten. Fra kl 22-23 til kl 04-05, fått pupp og sovet til 09-10. NÅ våkner han heele natten! Han er 5 mnd og det startet for en drøy uke siden.. Han er jo kjempe trøtt når han våkner før kl 05 om morgenen! Jeg tenkte først at det kunne være at han var sulten, så vi begynte med grøt på kvelden. Dette ga ingen effekt. Noen som kjenner igjen dette? Hva kan det skyldes og HVA kan jeg gjøre? Holder på å bli gal av alt for få timer søvn!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Har han utviklet seg mye den siste tiden? ' Noen ganger er det slik at de får midlertidige søvnproblemer når de gjør store fremskritt i utviklingen (ruller, krabber), fordi inntrykkene fra den nye hverdagen skal bearbeides. Det stabiliserer seg igjen. Et annet alternativ er selvsagt tennene, som har en tendens til å være mest plagsomme på kvelden og natten.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Litt rask på avtrekkeren. Skyldes det første alternativ, er det ikke noe annet å gjøre enn å være tålmodig og la det gå sin gang, siden det går over. Er det tenner på vei, kan du forsøke å smøre med dentinox og evt gi paracet før leggetid om det virkelig er ille og barnet ikke finner roen. På dagtid lindrer det gjerne med bitering fra kjøleskapet.
Liljekonvall<3 Skrevet 12. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2009 takk for svar! Tja, det kan egentlig være begge deler- han har akkurat begynt å krabbe og har blitt veldig sterk i rygg og mage. Samtidig begynner han å få tenner, så det kan også være problemet. Jeg får prøve med paracet og dentinox på kvelden og se om det hjelper. Godt å vite at dette ikke er unormalt i allefall! Tusen takk:)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Nei, det høres ut som du har en knakende normal gutt, du! :-) Og bare hyggelig, forresten!
Gjest Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Dessverre er det ofte sånn at søvnmønsteret forandrer seg rundt 5 mnd. De utvikler seg så masse og det skjer store forandringer på alle området, også søvnen. Har opplevd søvntrøbling med begge mine på den alderen, og om det er noe trøst så stabiliserer det seg etter hvert. Så, dersom det ikke virker som om om barnet har vondt eller har plager så er det bare å holde på rutinene og bruke ekstra med tid en periode. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå