ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Noen anbefalinger? Har termin 28. november. Var inne på nøstebarn sine sider. Bør jeg kjøpe ull? Evt. ren ull? Førstegangs.. og ikke peiling. Men ser produksjonen jobber seg opp, for brystvortene har allerede begynt å bli litt våte! Er uke 30 nå.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Hei du. Jeg kan dele mine erfaringer i forhold til ammeinnlegg. :-) Jeg har vært flittig bruker av ammeinnlegg, både ull og papirvariantene. Jeg lakk som en sil, må vite. ;-) Jeg brukte stort sett ullinnleggene hele tiden, da de ikke tørker på en slik måte at de fester seg til brystvorten, slik papirutgavene har en tendens til å gjøre. Det er vondt å rive av et innlegg som har størknet fast, og papirutgavene legger alltid igjen tråder eller fibre, synes jeg. Ull holder brystet varmt og gnager ikke på brystet. Ulempen med ullinnleggene er at de synes bedre gjennom tøy enn papirutgaven gjør, og derfor brukte jeg papirinnleggene fra Avent når vi skulle i besøk f.eks. Ellers var ullinnleggene på dag og natt, på tur og inne. Mine er født i henholdsvis desember og oktober, og ullinnleggene har vært et must for å holde brystene varme og unngå brystbetennelse. Tro meg, det er ikke godt å fryse på melkefyllte bryst! Jeg anbefaler deg å kjøpe inn ett sett med ull i førsteomgang, og prøve dem mot engangsinnleggene. Du finner fort ut av hva som er riktig for deg.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Jeg har kjøpt ammeinnlegg etter tips jeg har fått her inne på BIM. Er førtsgangsfødende, så jeg har lurt litt på dette jeg også. Men har nå endt opp med Thermobaby engangsinnlegg + at jeg skal ha et par ullinnlegg på Tom&Trine fra Sparkjøp. Så kan man kombinere litt. Jeg vet jo ikke om dette blir det riktige for meg, men håper det, siden så mange andre har god erfaring med disse innleggene.
septbaby09 Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Ingen erfaring selv, men etter mange gode råd her inne har jeg valgt ull, kjøpt 3 par, siden det tar litt tid å vaske dem, så har jeg kjøpt inn engangs sånn i tilfelle. Noen sier de i ull ikke er så tette, så kan evt ta engangs på utsiden om man skal på besøk el noe. Jeg kjøpte på nøstebarn.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Ved mye lekkasje er det kun to typer som duger har jeg funnet ut (masse lekkasje med førstemann serru) det er typene MEDELA eller CHICCO. De kapsler inn væsken (som et bind) og da holder brystet seg tørt. Bruk gjerne ullinnlegg utenpå disse. Legger du ullinnleggene nærmest brystet så blir de våte og det trekker tilslutt ut gjennom BH og topp, og gir de uønskede våte flekkene. Jeg opplevde også at det satt fast ull på brystvortene, og jeg måtte vaske og bytte ullinnleggene hele tiden. De er ikke så veldig praktiske å ha nærmest brystet. Lykke til :-)
Vasha Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Helt enig med Expat, styr unna Natusan. Jeg var skikkelig plaget med brystbetendelse og såre brystvorter sist gang. Fikk også da på samme årstid. Jeg tror jeg må ha forsøkt det som var av ammeinnlegg både i ull og engangs. De fleste sier jo at ull er det beste osv, men det funket ikke så bra for meg dessverre. De jeg endte opp med og som verken "loer" eller klistrer seg, er coop sine egne. En lilla pakke med 50 stk i. De var jeg kjempe fornøyd med sist, og har allerede de inn slik at jeg har de klar til termin. Disse innleggene og Purelan brystsalve var helt topp i forhold til betendelse og sårhet. Men selv om det virket på meg, kan jo det variere fra person til person. Man må liksom prøve seg litt frem.
nesten30 Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Jeg har arvet 3 par ullinnlegg fra søsteren min og har i tillegg kjøpt en pakke med Avent-innlegg på apoteket. Har plan om å i første omgang satse på ull, men følte jeg nesten måtte ha noen engangs i bakhånd i tilfelle det ikke var tilstrekkelig med ull. Er også førstegangs
MammanTilEmma❤ Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 jeg bruker coop sine engangs å er fornøyd med de. bruker innimellom også ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå