Gå til innhold

Bruker dere bibliotek mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Låner dere bøker til dere selv der?

Låner dere andre ting, dvder, lydbøker?

Bare bøker til barna?

Fagbøker?

Hagebøker o.l?

osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, er flittig bruker av bilblioteket. Barna låner mange bøker, og jeg låner litt til meg selv. Helst krim for min del, men og litt interiør og håndarbeidsbøker. Barna låner også på skolen og i barnehagen, så her er det fullt opp.

Låner litt lydboker og musikk og, men ikke så mye film. Har vært uheldige og fått ødelagde filmer, og da blir jo barna veldig skuffa. Dessuten elsker ungene å gå på bilblioteket. Legger puslespill, leser og leker litt med putene og slikt der. Koser oss vi da.

Skrevet

Bruker biblioteket svært mye, føler vi har klippekort der. Da tenker jeg på oss voksne. Innom og bytter "bokposer hver 2. - 3. uke. Og da selvsagt 8-10 bøker. Alle typer. Noe mer skjønnlitteratur enn faglitteratur. Ofte spesialbestilt litteratur fra andre bibliotek, biblioteket her er ikke så stort, men bokstyrer er flink til å skaffe de bøkene vi vil ha. Bare skaff et ISBN-nr på boka, så pleier det å ordne. seg. Har t o m skaffet bøker fra utenlandske bibliotek flere ganger. Utvalget i DVD-er og lydbøker er ikke særlig (skal vi tippe 50-75 av hver?), så det jeg aldri sett på. DVD-er ser vi lite (men litt) av, lydbøker bruker vi aldri. Alle her kan jo lese godt :)

Barneavdelingen på biblioteket her er en tragedie, unntatt når det gjelder bildebøker. Men hva gjør det når skolebiblioteket er flott? Og bokstyreren er nå den samme :) For guttene bruker selvsagt skolebiblioteket flittig!

Biblioteket her har flere gode faste "kunder". Men jeg TROR nok at vår familie komm er på avdelingens 20-på-topp liste! KANSKJE på 10-på-topp-lista også.

Skrevet

Låner aldrig bøker til meg selv, barna som låner bøker og lydbøker her i huset. Kun jentungen som har lånekort, så hun låner bøker til seg selv og broren sin.

Skrevet

Litt sånn av og på egentlig.. I visse perioder er vi masse på biblioteket, og låner bøker. Både jeg og sønnen (bor med en som ikke liker å lese). Men i andre perioder leser vi de bøkene vi har her hjemme, og der er en del det også.

Skrevet

Nei, bruker det svært lite, lånte noen hobbybøker før jul, skulle ha juleverksted. Før det tror jeg det er 8,5 å siden sist jeg lånte noe til meg selv der. Da var det en bok om barns utvikling jeg hadde fått anbefalt. Har lånt litt bøker til ungene der, uten at det heller har blitt så mye. Nå har eldstemann funnet ut at han kan dra dit alene og låne filmer ol.

Skrevet

Låner masse på biblioteket. Leser mye også. Alt mulig, krim, skjønnlitteratur, biografier. Lånt mange lydbøker i det siste og lastet de inn på mp3-spilleren min. Hører på lydbok når jeg går tur eller sykler på trimsykkelen min. Funker best med krim da - får skikkelig lyst til å fortsette :-)

Her i Oslo har de et system med at en kan bli varslet når biblioteket får en ny bok innen et interesseområde du har, f.eks. krim, romaner, lydbok på CD. Da kan en gå inn og reservere denne tittelen, og blir liggende i et kø-system. Du kan følge med på nett hvor du er på lista, og får en sms når boken er klar til avhenting. Perfekt for meg som elsker å lese nye bøker. Før ventet jeg gjerne til de kom i pocket for å kjøpe dem, mens nå er jeg tidlig ute og leser dem i harde permer.

Finnes sikkert sånne systemer ellers i Norge også ?

Sønnen min låner bøker og DVDer. Og så er han på fortellerstunder, ser filmer eller barneteater på biblioteket.

Skrevet

Nei, blir stort sett til at jeg kjøper bøkene jeg har lyst til å lese. Gir bort dem jeg ikke kommer til å lese mer enn èn gang. Samme med musikk og film, men der er jeg ikke så altetende som innen litteratur så jeg kjøper stort sett bare dvd'er og cd'er jeg virkelig vil ha.

Hender jeg låner håndarbeidsbøker og bøker til minsten.

Skrevet

Jeg er biblioteksnerd ;o)

Låner både til ungene og meg selv. Jeg leser alt fra obscure tegneserieromaner til slektsromaner, krim, bøker om religion og mye mer.

Skrevet

Til barnebøker gjør vi det. Det er et veldig barnevennlig biblikotek med et fantastisk stort utvalg av barnebøker, samt leker, så barna har noe å gjøre mens foreldrene finner bøker. De har også eventyrstunder et par ganger i uken (en fin måte å treffe andre småbarnsforeldre på).

Det er en dame i byen som er barnebokkritiker, og alle bøker som blir sendt til henne donerer hun til biblioteket. I hvert fall de gode. Jeg har funnet ganske mange svenske (oversatt til engelsk, selvfølgelig) barnebøker, men nesten ingen norske. Hva kommer det av, tro? Den eneste norske jeg har funnet er den av Kronprinsesse Märtha. Ingen Pulverheks eller Karsten og Petra, men Bø og Bæ og Gubben og katten, bl. a.

For meg selv låner jeg bare lydbøker når jeg skal på lang bilreise. Jeg har så mange bøker hjemme jeg ennå ikke har lest.

Skrevet

ja, men går ibølger.... Når vi drar dit, er det både barna og vi voksne... koselig:)

Låner bøker av alle slag, som er intressante:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...