Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Vi lurer på å satse på et barn til nå ganske snart. Vi har en på 2,5 år, og en baby som snart er et halvt år. Dvs, går det etter planene, så kan det fort bli til at minste er 15-16 mnd når en eventuell ny baby ser dagens lys. Hvordan ser hverdagen ut for dere som har tre så tette, når de er små altså. Hvordan gjorde dere det i siste permisjonen? Hadde dere alle ungene hjemme?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Ikke veldig tett, men tett nok Min eldste er 4, så kommer en på 3, og en baby på 4mnd. Har 19mnd mellom de to første, og det var et BLODslit! (mannen min jobbet mye, 05-20, og vi har ikke familie i nærheten der vi bor. Nærmeste er 4 timer med bil unna) Fikk barnehageplass på eldste 2dager i uka når nr.2 var 6mnd. Da løste mye seg opp =) Nr. 3 var slettes ikke planlagt, men veldig velkommen =) Vi slet litt i starten fordi jeg måtte ta keisersnitt, og kunne ikke løfte så mye osv- Mannen min mistet samtidig jobben, og vi ble gående hjemme begge! (Deilig i grunn =) Har bhg plass til begge de største. 4 dager,og 3 dager! Det er igrunn et must for oss! (Kunne hatt eldste hjemme, men lar han gå ford han trives så godt.Nr.2 kunne jeg gjerne hatt mer plass til. Hun er ei JENTE, og i trassen ) Hehe Jeg angrer ikke noe =) Forskjellen fra en til to, var myyye større enn fra to til tre
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Takk for svar:) Jeg har lurt på om det er ren og skjær galskap, men jeg tror nok vi går for det. Ungene har gjerne mye glede av hverandre når de er tett i alder, og vi vil jo gjerne ha tre barn. Jeg har selv tenkt på det du sier, at det er sikkert mye mer uvant å gå fra en til to, enn fra to til tre. Noen fler med erfaringer, forresten?
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Jeg har snart tre tette.. men to av mine kommer samtidig.. tror det blir koselig jeg.. og slitsomt..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Ikke så tett, men en på 5 og 2. Også en baby innen ei uke. jeg tror nok også at det er myyyye mer forandring å gå fra 1 til 2, enn 2 til 3. Uansett om mann har 2 eller 3 barn så blir det ikke så mye mer å gjøre i huset, klær må vaskes, middag må lages osv. Det gjelder bare å ta seg tid til kvalitetstid til alle små.
Miss Foster Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Fikk 3 barn i løpet av 3 år og 4 mnd., og har vært alene med de siden den minste ble født. Er i full jobb og ungene i bhg (de er 4, 3 og 1 år). Begynte å jobbe igjen da den minste var 8 mnd. Her starter dagen kl. halv seks og da har jeg det gående fram til halv ni - ni på kvelden før jeg kan sette meg ned selv og slappe av. Ikke noe problem, og hadde ikke gjort noe annerledes hvis jeg hadde kunnet )
Solskinnsjenta Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Tvillingene mine var 20 mnd da vesla ble født. Hun er nå 6 mnd. Tvillingene var 4 dager i bhg i vår, og nå full uke. Det er nødvendig for at ikke jeg skal bli fullstendig ødelagt! Jeg ville nok søkt bhgplass for de to eldste, men det er meg.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Oi, så flink du er da, Koseterorristen! Det står respekt av det altså Jeg tror vi satser på én til jeg, tror nok det skal gå ganske bra Da er det vel bare til å sette igang prøvinga. Har blitt gravid ganske så fort med de to vi har fra før, så kanskje jeg blir gravid igjen allerede nå i september :-) HI
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Jepp, her har vi 3 stk i løpet av 4år, de er nå snart 5 år, 3år og snart 1år... som skrevet over var ikke overgangen til 3 særlig stor. Mest kos egentlig. Jeg har de to eldste i bhg, så har hatt en deilig tid hjemme med minsten. Mitt største problem var svangerskapet som var ufattlig tøft, mye innleggelser og kaos, det er tøft med to små og en mann i full jobb. Men alene med dem hele tiden, Kose-terrosisten, den bærer det respekt av. Synes det er veldig godt å ha noen å dele alt med merker jeg;) I høst skal vi bygge hus og, det blir nok en liten prøve det og, selv om vi har satt bort MYE;) Mulig dere må kjøpe ny bil og, det måtte vi hvertfall, hehe, ikke mange som er plass til 3 så store bilseter i:) Lykke til, kjør på, like greit å hoppe i det.
Miss Foster Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Tusen takk begge to. Jeg holder ut pga.at en dag kommer pappan oppover til Norge ) Forhåpentligvis til jul eller på nyåret. Etter at den siste kom i fjor sommer så har han bare sett ungene 3 ganger - alt for lite med andre ord. Glemte å si i sted at for meg så var overgangen fra 0 til 1 den største. Fra 1 til 2 og så til 3 var faktisk ikke mer overgang enn at man må gjøre om litt på logistikken ) Så dette går bra skal du se og lykke til )
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Til hverdags har vi to barn, men annenhver helg er vi avlastningshjem. Da har vi en på 6, en på 4 og en på 1 år. Det er ekstremt hektisk og er en god påminner for oss om at vi ikke ønsker tre barn i huset hele tiden, hehe. Enda de to eldste underholder seg selv i stor grad, men den tredje gjør det hele ganske hektisk. Bare det å kjøre til noen venner blir et heldagsprosjekt. All ære til dere som orker tre barn. Dere må være langt mer strukturert enn meg! ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Jeg fikk 3 på 3 år og 23 mnd. Anbefales. Det gikk helt fint, men jeg valgte å være husmor i flere år. Rutinene ble innarbeidet fort, og selv om det var slitsomme dager innimellom, var det ei utrolig fin tid også. Fikk 4.mann når den eldste var 7 Angrer ikke på at de var tette.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 Hei. Vi har 3 barn på 3 år og 3 mnd. Venter nå nr. 4 når som helst egentlig (38 uker), og da får vi 4 barn på 4 år og 3/4 mnd. Vi har 3 jenter på 4, 2.5 og 1 år. Jeg syns det har gått overraskende bra, men barnehageplass til de største er et must for meg. Da har jeg heller muligheten til å ha dem hjemme en dag i ny og ne, og gjerne hver for seg. Det er det de liker best iallefall. Å ha alle hjemme hver dag hos meg og babyen som kommer hadde ikke vært noe bra hverken for dem eller meg. Overgangen fra 2 til 3 har vært null problem, det eneste må være logistikken, inn og ut av bil og sånn, men det er en bagatell. De to største har hverandre og det har ikke vært antydning til sjalusi pga det. I tillegg så har vi vært så heldige å fått verdens blideste og fornøyde lille tuppe som nr. 3. Hun har sovet hele natta fra hun var 8 uker. Har egentlig ikke noe negativt å si om det å få barn såpass tett, her er det masse liv og røre, og selv om det er slitsomt av og til så er det stort sett bare gøy. Anbefaler det til alle, men glem å være supersosiale og ha masse fritidsaktiviteter noen år. Men, altså, anbefaler barnehage til de største.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå