Gjest Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 her blir klokken fort elleve før hanslokner for kvelden.Håper snart jeg kan få det ned litt,hater at jeg ikke har kvelder i fred lengre...
Studine mevik Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 På den tida så spiste han rundt kl 21 og så la vi han etterpå. Nå legger han seg rundt kl 19. Han regulerte dette selv. Nå er han 3mnd
Gjest Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 hvor lenge sov han da?er redd at hvis jeg legger han 9 så sover han bare til 12.. Når han sovner 11 så våkner han ca halv 5..
septemberpiken Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Hun la seg i 23-24-tiden da. Nå legger hun seg i 22-tiden, og hun er 3,5 måneder nå. Det kryper i riktig retning, i hvert fall...
Studine mevik Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Vi begynte allerede første dag hjemme å legge han i senga mellom 21-22tida, ettersom når han spiste. Da våknet han igjen etter 3timer for å spise på nytt og sånn holdt han det gående gjennom natta de første ukene. Jeg mistet melka og sluttet helt å amme/pumpe når han var tre uker. Da fikk han bare mme. Han fortsatte å legge seg rundt 21 og våknet igjen i 2tida og så sov han videre til 7tida. Han begynte å sove lengre perioder på natta så når han var rundt 5-6uker la han seg fortsatt rundt 21 og våknet igjen i 4tida og så sov han til 7-8. Han begynte å spise siste måltidet litt og litt tidligere på kvelden og da la vi han når han hadde spist. Samtidig sov han stadig litt lengre før han ville ha mat igjen. Så plutselig landet vi på den rutinen som vi har nå. Han legger seg senest kl 19(spiser mellom 18.00-18.30) og våkner som regel rundt halv 7. Han var vel ordentlig inne i denne perioden når han var rundt 7uker tror jeg. Du kan jo prøve å gi han mat et kvarter før han pleier å spise og så legge han etterpå. og på den maten sakte venne han til å legge seg tidligere
Lemonia Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Vi hadde ingen fast leggetid da gutten vår var så liten. Han sov stort sett døgnet rundt, våknet hver 3-4 time for mat, var bittelitt våken på kvelden, men sov altså for det meste. Han sov i hengevuggen sin der vi var og ble lagt i sengen sin når vi gikk og la oss. Hadde jo masse alenetid uansett for han sov likevel. Fra 3 mnd begynte vi å legge ham i sengen kl 23 for da hadde vi lagt merke til at han tok kvelden da av seg selv. Etterhvert begynte han å ville legge seg tidligere, og fra 5-6 mnd tok han kveld kl 21 og det gjør han fremdeles 9 mnd gammel. Skal legge til at vi ønsker at han skal legge seg såpass sent som 21 for da slipper vi tidlige morgener. Det er nok av alenetid etter kl 21 likevel. :-)
cec26 Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Hei;) Niklas er 5 uker og har en ganske lik rutine hver dag nå... Mat og våken ved 08.00 tiden ca... våken ca en time... sover fra 9 til ca 11.. mat.. sovner igjen, sover til ca 12.. våken til ca 13.30.. sover da til ca 16.00 våken og sover dårlig utover kvelden.. skal ha mye mat og kos... sovner for kvelden ved 20.00 tiden.... da er pysj på og vi legger han i senga. sover da til ca 03.00 for mat sover til ca 05.00 får mat igjen... og sovner til ca 08.00...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå