Gå til innhold

menslignende smerter i ryg/mage - andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dette har vært skrevet om før...men skriver nå et innlegg for å høre om andre har samme erfaringer.

Frem til 18+5 har jeg vært i fin form og ikke hatt noen problemer. Dagen etter fikk jeg veldig vondt nede i ryggen, på sidene, og i magen. Kom da jeg satt på jobb (stillesittende jobb foran data). Føltes som menssmerter, bare mye sterkere enn jeg pleier å ha v mensen. Og det kom så plutselig! Var helt satt ut av det. Men det ga seg da jeg gikk fra jobb.

Dagen etter hadde jeg fri og var i aktivitet hele dagen, og følte meg fin. Torsdag var vi på ultralyd og så et sprell levende jente-foster, alt så bra ut. Men da jeg kom på jobb gikk det ca en halvtime før jeg fikk smertene tilbake i rygg og periodevis i magen.

Har hatt det to dager på jobb nå, og kjenner jeg blir helt ukonsentrert og får ikke gjort noe. det murrer og verker så intenst at det fyller hele hodet! Har prøvd andre stoler og å stå, men det hjelper ikke mye. Og i morges kjente jeg det allerede da jeg sto opp...

Er dette bare helt normale "vokse-smerter" fordi livmoren utvider seg? Eller annet? kjenner på venstre side av korsryggen at jeg har et kjempeømt punkt, sikkert en muskelknute.

Lurer på hvordan jeg skal holde ut på jobb om dette fortsetter. Gleder meg til helg med mer aktivitet og ikke for mye stillesitting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg synes det alltid det er lurt å kontakte lege eller helsesøster når jeg kjenner noe som uroer meg. Jeg venter min nr 2 og er 20 uker på vei. Har hatt endel mensmurringer i magen. Ikke intense smerter, men nok til at jeg kjenner det og uroer meg. Disse smertene kommer uavhengig om jeg er rolig, stresset eller i forbindelse med sammentrekninger. Men smerten er ikke der konstant, bare kommer, er der litt og forsvinner. Spurte helsesøster og hun sa at det mest sannsynelig var kynnere og et tegn på at livmoren jobber. Og at dette var mye mer vanlig og mer merkbart ved andregangs graviditet enn første. Men så lenge det ikke var veldig vondt og kom regelmessig var det ingenting å bekymre seg over.

Men som sagt; er du urolig, ta kontakt med lege eller helsesøster:-)

Skrevet

hei og takk for svar :-)

Ja, selv om vi var på UL på torsdag, så tror jeg jeg går til legen igjen i morgen. Har på toppen av menssmertene blitt skikkelig forkjølet også... Fikk derfor ikke vært så aktiv som jeg håpet i helgen. Men føler menssmertene kommer tilfeldig, eks var jeg i ro hele lørdag fordi jeg var så slapp og dårlig, men da hadde jeg ikke så mye menssmerter (men når jeg satt på jobb i ro, så kom de!). Men natt til søndag våknet jeg flere ganger fordi det gjorde vondt, og hadde vondt frem til 14-tiden i dag, så har det vært borte...

Ikke stikkende vondt, men sånn ekkel, irriterende murring/smerte som jeg kjenner hele tiden. + jeg får innimellom hard mage, og det som vel kalles kynnere? Men har jo lest at det er vanlig tidlig i svangerskapet også.

Vanskelig å vite om man bør være bekymret eller om man bare er "hypokonder"....

Skrevet

en liten oppdatering:

fikk heldigvis time hos gynekolog i dag, og hun sjekket både fosteret, livmor og nyrene med UL. Og ikke minst om fødselskanalen hadde blitt videre eller kortere siden sist.

Heldigvis så alt fint ut, og det var jo en stor lettelse. Og hun mente det var helt rett av meg å ta kontakt, og skulle bare gjøre det igjen om jeg bekymret meg for noe.

Hun sykemeldte meg denne uken, sånn at jeg kan komme og gå alt etter som formen er. Og det var kjempefint, for når krampene/smertene står på (og det varer flere timer) så klarer jeg ikke konsentrere meg om noe som helst. Og blir svimme. Men satser på å gå på jobb i slutten av uken, og se det an.

Skrevet

skal jo ikke mase på dere....men aaaaaaaarg!!! holder på å bli sprø av disse mens-vokse-smertene som i dag har vært der siden jeg våknet!! Er jo sykemeldt denne uken, slipper heldigvis sitte på jobb og skulle late som om jeg får noe gjort.

MEN er det virkelig ingen andre herinne som liter med sterke menssmerter? Som liksom bare overdøver all annen tankevirksomhet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...