Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hvorfor er det så mange her inne som skal melde den og den til barnevernet??? Det går vel an å snakke med den det gjelder før man gjør noe så drastisk? Eller???
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Og jeg lurer på hvorfor alle er så skeptiske til barnevernet. De er til for å hjelpe oss.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Det er vel ingen som har skrevet dritt om bv akkurat her da..det er nok mange som blir meldt som ikke burde blitt det, mulig pga noe enkelt som en misforståelse. Barnevernet er positivt, men fy så lei meg jeg hadde blitt hvis jeg hadde blitt meldt dit uten grunnlag!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Sa ikke at det var skrevet dritt om barnevernet, bare lurte på hvorfor det er så mange som skal melde den og den dit..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 jeg svarte første anonym her, ikke HI..hilsen andre ano
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Jeg må si, etter å kjenne BV godt fra brukersiden OG ha prøvd å snakke med foreldre som ikke"hører", at en skal oftest på barnets vegne ha lav terskel for å melde fra.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Selvfølgelig skal man melde der det er behov for det, det vet jeg også. Men å melde bare for å gjøre det???
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Hva mener du med melde bare for å gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Hvordan skal barnevernet ellers få undersøkt ting og tang....er ikke e gang for mye bede enn en gang for lite.......det mener ihvertfall alle de tusen barn som lurer på hvorfor inge hjalp dem da de var boende hjemme som små....
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 En gang for mye er for mye. De som ikke har gått gjennom en BV- undersøkelse kan ikke innbilde seg hvor stor påkjenning er det. Omtrent det verste man kan gjøre mot en familie. Hvis ikke er et seriøst grunnlag for det. Finnes faktisk folk som sender anmedelser kun for å hevne seg eller for å plage den familien. Også finnes skoler og bhg som sender bekymgrismld for bagateller, eller fordi ikke tåler at foreldre har andre meninger enn pedagogene. En slik undersøkelse varer minst 3 mnd. Og selv om alt ender bra, så er blant det verste en familie kan oppleve.Tenk på uroen og angsten som foreldrene må leve med i flere mnd. Til alle som sender anmeldeser hit og dit vil jeg bare si: TENK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå