Gå til innhold

Noen flinke kokker her (blåskjell)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjøpte ferske blåskjell som jeg tenkte tilage i morgen. Da vi kom hjem fra butikken ba jeg mannen min om å legge de i den kjøligste delen i kjøleskapet, men oppdaget nå at han slengt de i frysern.

Disse dyrene er jo levende og skal tilages levende etter hva jeg har skjønt, og det er nå slik jeg altid har gjort det. Er de ødelagte nå? eller kan man tine opp de og lage til dem som vanligt.?

Nå ble jeg fryktelig usikker?

Til sist deres beste oppskrift på blåskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en god kokk, men jeg lager bare mat. Så beklager. Fuglefor kan jeg ikke noe med.

Skrevet

Om de ikke har vært fryst tidligere gjør det ingenting. Barr ikke tin dem før du koker dem. De skal legges frosne i gryta.

Skrevet

Jeg bruker blåskjell kun til å lage verdens beste fiskesuppe. Da damper jeg blåskjellene. Så lager jeg jevning som jeg sper med kokekraften fra skjellene. Sper med melk og fløte. Har i fiskebuljong, litt vann, salt og pepper. Bruker brokkoli, gulerøtter, purre og brokkoli i. Så har jeg i ørret og steinbit som er mine favoritter. Helt tilslutt har jeg i blåskjellene og reker. Nam.

Skrevet

Vel, det jeg tenker nå har du jo ingen mulighet til å vite hvilke som allerede var døde som skal kastes... sånn gjør jeg det når jeg damper blåskjell: frostpinnen.blogspot.com

Skrevet

Hehehe, Doppler da burde du dele noe med fuglene for blåskjell er fryktelig godt. ;o))

Skrevet

Frostpinnen. Nei slik tenker jeg også, så jeg tør ikke ta sjansen.Får kjøpe nye i morgen, er jo ikke verre en det. Så da återstår bare deres beste oppskrift.

Skrevet

fres løk, hvitløk og litt fennikel i olje, dæsj oppi hvitvin og og deretter blåskjell

Skrevet

Jeg hadde kjøpt nye.

Jeg freser finhakket løk og hvitløk i halvparten olje og halvparten smør. Oppi med en god slump tørr hvitvin og blåskjellene. Damp under lokk ttil de er åpne. Ta opp blåskjellene, Sleng en god slant fløte oppi krafta i kjelen og kok det i et par minutter. Smak til med pepper. Tøm krafta over skjellene og server. Du må ha fersk loff ved siden av til å dyppe i krafta. Mmmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...