*stine j-g-j *har født* Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hei, er det noen som akkurat har født på Drammen sykehus og som vet hvor strenge de er på besøksforbudet? Er de like strenge i gangen utenfor heisene og i dagligstuen? Takknemlig for svar
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Det erkun avdelingene som er stengt... Du kan ta med deg babyen din ned i cafeen der også nå...
♥2 små gull♥ Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Jeg skal også føde på Drammen. Jeg må innrømme at jeg håper at færrest mulig benytter seg av den muligheten jeg da. Man drar ikke med seg mer smitte av å ha besøk på besøksrommet enn å møte samme mennesket i caféen eller ved heisen. Man kan være smittebærer i flere dager før man får symptomer og blir syk selv, så den som kommer på besøk kan like fint smitte både deg og babyen pluss de man deler rom med og de ansatte ved å møtes andre steder enn på besøksrommet.
♥2 små gull♥ Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Ser at svaret kanskje ble litt krasst. Er vanskelig å uttrykke seg skriftlig uten tonefall. Jeg ønsker selvfølgelig også at hvertfall besteforeldrene skal få besøke og se barnebarnet sitt, MEN det er jo en grunn til at de har satt disse besøksrestriksjonene, det er for å ta vare på oss, ikke for å straffe oss. Man har mms på telefonen og kan sende 100 bilder av babyen til venner og familie, og det er snakk om noen dager fra eller til, så kan alle som vil se barnet ditt, hjemme hos deg.
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Ser ikke helt poenget med å stenge i det heletatt jeg da... Tenk på alle som har adgang av dem som jobber på sykehuset - føde/barsel (alt fra kjøkkenpersonell til vaktmestern)... Jobber der selv til tider og det finnes jo ingen kontroll, annet en sprit-dispensere som henger der de pleier å henge... Opp til hver enkelt å vaske de labbene ja
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Det er jo opp til mor og far hvem som er i nærkontakt med babyen på barsel og de man velger skal ha det vil vel sannsynligvis ha kontakt med babyen hjemme også??
*stine j-g-j *har født* Skrevet 12. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2009 Hei SvangerskapsTrollet - og takk for svar:) Regner med at du har født på Drammen? Du skjønner, jeg mailet for en stund siden (da man fremdeles trodde og mente at svineinfluensaen kom til å ta helt av). Da skrev de tilbake at man ikke fikk lov til å ta babyen ut av avdelingen? Men du fikk altså lov? Det er jo besteforeldrene som synes det er fryktelig ille at de ikke får sett babyen på sykehuset - og det kan jeg jo skjønne Greit nok at man ønsker å beskytte oss mot smitte, men jeg synes ærlig talt dette har tatt helt av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå