Hidjey Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Vi er en liten familie som bor i Oslo. Har en gutt på snart 3 år, og ei lita jente på 1 år. Problemet vårt er at vi ikke har noe nettverk her, og kjenner at behovet for barnevakt begynner å bli ganske stort. Vi jobber skift begge to, og noen ganger kolliderer vaktene våre. Klarer stort sett å lappe det til med å bytte vakter, møte hverandre i døra, møte hverandre midt mellom barnehagen for å ta buss hver vår vei.. Jeg kommer fra Sunnmøre, så mine foreldre bor der oppe så de er det desverre ikke så mye hjelp i i hverdagen. Søsteren min bor her, og hun stiller opp så ofte som hun kan, men hun har jo et liv hun også så det er jo ikke alltid hun har tid. Samboeren min er Oslogutt, men familien hans har vi dårlig kontakt med. Treffes stort sett i selskaper og slikt, men det stopper der. Og siden vi sees så lite så kjenner ikke barna de igjen fra gang til gang heller.. Nå skal samboeren min til Molde for å jobbe i seks uker, og jeg kjenner at jeg sliter litt med å få hverdagskabalen til å gå opp.. jeg kunne tenke meg en god gammeldags trillepike som kan hjelpe med litt pass av barna på ettermiddagene, kanskje hente i barnehagen en gang i ny og ne.. Men, hvor finner man noe sånt?
Kliko Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Kan jo prøve å henge opp en lapp i butikken? Mange flinke ungdommer der ute som vil tjene litt ekstra penger =D
MrsMilla Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Du og mannen din kan nevne det på jobben, kanskje noen av de har store unger som kan hjelpe til for en liten slant? Alternativt henge opp lapp på høyskoler eller universitet?
ormeynglet Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Hva med å høre på helsestasjonen? Hos oss har de en liste over ungdom/voksne som har hatt kurs i barnepass i området. Du kan jo også sjekke ut home-start-norge.no. Det er et prosjekt for familier som har det litt vanskelig en periode eller som har ingen eller lite avlastning i form av familie og barnevakt. Altså, ikke bare for vanskeligstilte familier. Kan jo være en mulighet. Dette vet de også mer om på helsestasjonen. (FEM reklamerer for dette prosjektet en del) Lykke til!
olebrum78 Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Ingen erfaring, men fant denne linken : http://www.barnepasseren.no/?gclid=CMLik4_H65wCFVF_3godITZpFg/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå