Gå til innhold

litt rart spm, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har stooor tru på at bevegelse setter fart på fødselen når den først har startet.. er det da dumt av meg å legge en slik "plan" som dette om ting går tregt og jeg føler meg ok og oppegående til det?

- å gå tur i bakker når jeg kjenner det har startet (tidlig i første fase)

- å gå trappene opp 7etg på sykehuset (etter en og en halv time reisetid i ambulanse)

- fortsette å gå trappene til smertene blir for intense eller noe annet skulle tilsi at en skal gjøre noe annet

nå er heisen rett ved siden av trappen, så om noe sku skje så er det fort gjort å komme seg dit en skal:)

er dette mulig, eller er det kunn på gangen på føden en kan traske og gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke slitt meg ut på å gå i trapper og bakker.. Du får høre med jordmor om hva hun anbefaler da du kommer på sykehuset. Om man har rier holder det å gå rundt i gangene.. Spar på kreftene:)

Skrevet

Enig med Jokeren, spar på kreftene, du trenger dem, tenk om du skulle få en 48 timers fødsel.

Skrevet

Det er greit med en plan, men planlegg også å fullstendig ignorere planen med lett hjerte om ting blir annerledes.

Skrevet

Godt sagt, Expat :) Det blir sjelden som man har tenkt ....

Skrevet

Bevegelse trenger jo ikke være like ambisiøst som dette. Satt og så på et par episoder av "Jordmødrene" i dag, og det slo meg at alle de fødende der stort sett lå i senga. Med min 3. sto jeg ved fotenden av senga nesten hele tiden og rugget litt på hofter. Fødselen tok da bare 1 1/2 time, mens de to første tok 16-17 timer. Skal stå mest mulig med nestemann også :) Tyngdekraft og hoftevrikk tror jeg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...