CMH Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 kjøpte en test fra apoteket, som heter quick response. Det kom en sterk rosa strek og en svak. Er den positiv da eller er det bare hvis det er to sterke rosa streker? Håper noen kan svare Uff. Litt redd. Har en jente på 7,5 mnd!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Gratulerer!! =D den er nok positiv! =)
thea - M har gull i gulping Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 kanskje du skal vente noen dager for å ta en ny test? uansett lykke til:)
CMH Skrevet 11. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2009 åååh, herregud! Jeg skjelver, dette var ikke planlagt Jobb om 2 uker..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Tok du testen nå? Eller med morgenurin?? Min test var bittelitt svakere med ettermiddags urin. Tok 2 tester =P Lykke til! Spennende! =) Ønsker du et barn til nå da? Eller er det helt uaktuelt?? Hvordan går det med deg liksom? Hehe, virker som du er litt skremt...
CMH Skrevet 11. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2009 Ja jeg er skremt, hehe. Tok en test nå ja, sist gang jeg var gravid tok jeg og test på kvelden og den ble positiv. HCG hormonet slår ut uansett på dagen på en test om man er gravid Har tatt en foreløpig men må kanskje kjøpe en clearblue digital test i morgen! Jeg vet ærlig talt ikke, hadde liksom ikke tenkt over dette enda. Er enda lærling og hadde satt den på frys for å ta permisjonen min, og nå må jeg gjøre det enda en gang om det kommer en bebis til hehe. Har 9 mnd igjen av lærlingeperioden. For pappa'n tror jeg det trengs litt mer overtaling gitt. Tror det å i det hele tatt å tenke på abort blir vanskelig for meg, siden vi har en så nydelig datter Herregud, jeg har gått på cerazette hele tiden, og jeg kan sikkert telle antall ganger sex vi har hatt siden fødsel, på to hender! Så dette var ikke veldig planlagt igrunn. Synes graviditet og fødsel var noe jeg NETTOPP gikk igjennom gitt.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Ja, vet at det slår ut uansett.. Men min ble enda litt sterker på morgenen.. Hvis du har 9 mnd igjen, så kan du kanskje rekke det da?? Eller er du usikker på når siste mens var?? Enn hvis du er 4 mndr på vei:P DET er drømmen min. gå uten å vite noe, komme på UL og at jeg er 16-18 uker på vei! hehe, er lov å drømme!!
Gjest Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Høres positiv ut altså ... men for sikkerhets skyld kan du jo kjøpe en clear blue digital, der står det gravid eller ikke gravid. Jeg skjønner så godt alle følelsene dine, jeg var nemlig i dine sko for 1 1/2 år siden. Jeg kan si deg det at du har en slitsom, spennende, fin og givende tid forran deg. Jeg skal ikke legge skjul på at to tette tidvis er riktig intenst, men husk at det er ikke bare negativt ... er det like intenst i glede og kjærlighet som i utmattelse :-) Ikke vær redd for å be om hjelp i tida som kommer, slik at du får den roen du trenger for å være en god og uthvilt mamma for begge barna dine. Og vær forberedt på at jenta di kommer til å bli stor veldig fort når babyen kommer. Gutten min ble storebror da han var 17 mnd, og han gikk fra å være et lite barn til stor gutt på de 7 timene fødselen varte. Så nyt den tiden du har med henne alene. I starten kommer nok ikke de to små å ha så stort utbytte av hverandre, da de er for små til å danne særlig med søsken-relasjon. Men det går fort! Minste min er 9 mnd nå, og eldste har rundet 2 år, og nå begynner de virkelig å ha gjensidig glede av hverandre. Og det kommer nok til å utvikle seg masse i årene som kommer. Jeg tutet fortvilt i en liten uke, jeg, også gikk det over til ren og skjær glede over at jeg skulle få oppleve det aller største en gang til :-) Lykke til! Ta godt vare på deg selv i tida som kommer!
CMH Skrevet 11. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2009 Hehe, kanskje jeg kunne fått avslutte lærligetiden litt tidligere enn planlagt. Det kunne jo ha fungert. Litt usikker på siste mens, men troor det var i begynnelsen av August. Regna ut på terminkalkulator at jeg er 5+4 ca. Blir vel termin i Mai da Men du ønsker deg en til du og da? Dette er såå rart. Magen min er ikke flat etter fødsel en gang, og nå er det på'n igjen! Har gått rundt med kvalme idag, sult og uteblitt mens så hadde mine bange anelser.. Jeg har liksom unnskyldt meg med at man mister mens med cerazette, har gått på lavkarbo så da kan man bli svimmel og kvalm og ja. UL ja, det synes jeg er det fineste med hele svangerskapet!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 Ja, det kan jo hende du er så heldig at du får avsluttet den en smule tidligere enn vanlig da! =) Ønsker meg en til ja =) Veldig! Men hadde en komplisert fødsel sist, så er livredd... Vet ikke heeelt om jeg er klar, men mannen er SÅÅ klar.. SÅ vi bruker ikke prevansjon, men jeg prøver å holde litt styr på EL og sånn, for å ikke ha sex på de mest "sikre" dagene.. Hehe. Tiden vil vise.. Kan ikke ha termin i Mai... Da halve slekta mi har bursdag i mai =P Hehe. Får se om 6 dager. Da skal jeg ha mens. Har vært kvalm i lange tider jeg.. Men er likevel ikke gravid. Mye stress.. Så er enkelte dager jeg kjenner jeg IKKE vil ha dette i 20 uker igjen =P
thea - M har gull i gulping Skrevet 11. september 2009 #12 Skrevet 11. september 2009 hva slags lærling er du?? kanskje du kan ta fagbrevet før du går ut i permisjon? hvis du ferdig i mai kan du fint ta fagbrevet i mars:)
Norwegian by injection Skrevet 11. september 2009 #13 Skrevet 11. september 2009 Gratulerer! Blir gøy med 2 tette :-)
CMH Skrevet 11. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 11. september 2009 Er lærling i butikk Var snakk om tidligere før jeg ble gravid at jeg kunne avslutte lærlingeperioden 2 mnd før, så kanskje det går nå og!
Sistah*G07*J09* Skrevet 11. september 2009 #15 Skrevet 11. september 2009 jeg har testet falsk positivt på den testen før, så jeg vi anbefale å kjøpe en clearblue test eller ett annet merke Lykke til da
CMH Skrevet 11. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 11. september 2009 Takk, ja jeg skal kjøpe clearblue for å være sikker. Denne testen er ifølge pakningen sikker, men kan jo hende det er litt juks da
CMH Skrevet 11. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 11. september 2009 Uff.. En komplisdert fødsel ja. Men neste gang går sikkert fødselen bra skal du se! Sånt kan man igrunn ikke forutse. Gikk 12 dager på overtid med min datter, og hele fødselen min tok bare 5 timer. Så den gikk kjapt og rimelig smertefritt med bare lystgass og badekar som smertelindring. Ikke sikkert jeg er like heldig neste gang da Kvalmen er aller verst, unner ingen ekstrem og lang svangerskapskvalme. Både søsteren min og pappa har bursdag i Mai faktisk! Og dattra mi har bursdag en dag før lillebroren min
thea - M har gull i gulping Skrevet 11. september 2009 #18 Skrevet 11. september 2009 ja men om du kan avslutte lærlingstiden din før så er det jo ikke noe stress:) men kan ikke du ta en test til, å så fortelle oss hva den sier:) så kan vi helt sikkert si gratulerer. jeg venter i hvertfall i spenning:) masselykke til
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. september 2009 #19 Skrevet 11. september 2009 Nei, man kan ikke forutse fødsel gitt.. 24,5 time fra første rie. 5 timer fra aktiv fødsel.. 10 dager før termin.. Epidural, klipp, rift, vakuum, og ei jente som ikke ville spise! Kjenner jeg helst vil vente... Men vil ha 2 ganske tette også..=P 7 stk i min familie som har bursdag i mai... Mamma,pappa, lillesøss, morfar, 3 søskenbarn.. Vi spiser kake i Mai i min familie! Ikke noe vits i å være på slankeren da nei! Hehe.. Lykke til!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå