Gå til innhold

Tilbringer alle fredaskvelden med å rydde og vaske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er noe som hører mandagen til.

Er jo i helgene huset blir satt på hodet, så ser ikke poenget med å vaske før den er over.

Skrevet

Alltid! Og halve lørdagen dersom vi ikke har planer!

Ungene synes det er kjempestas å få være med på de tingene jeg gjør, vaske vinduer er alle kulest...

Så ja, helgene her blir brukt mye til slikt.

Skrevet

nei, vi har vaskedame som kommer på mandagene:) heldigvis, ellers hadde jeg hatt det fælt, er ikke noe flink til å vaske.. Men må rydde mye da, særlig søndagene før vaskedama kommer.

Skrevet

Er det bare de tingene DU gjør som barna synes er gøy? Er det ikke gøy å hjelpe far i huset med fredagsvasken?

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Jeg rydder litt hver dag så jeg slipper å bruke en hel kveld på det... :-)

Skrevet

Jeg bruker hver eneste kveld hele uka til å rydde, vaske, brette klær osv. Spiller ingen rolle om det er Lørdag eller.... Alltid mye som må gjøres her, mini legger seg kl. 19 så resten av kvelden brukes på husarbeid, sitter litt nedpå innimellom men ikke mye. Gubben ligger på sofaen hver kveld å glor på tv....

Hadde vært digg med vaskehjelp en gang i uken for å gjøre det litt lettere for meg.... Noen som vet hva det koster omtrent....?

Skrevet

Far vasker ikke huset, per definisjon gjør ikke jeg det heller. Jeg rydder og støvsuger, vasker vinduer og sån, gulvvasken er det enten betalt hjelp eller bestemor som tar seg av. (har sagt opp forrige vaskedame og bestemor har tilbudt seg å ta det frem til jeg finner ei ny som jeg er fornøyd med)

Så hjemme hos oss så er det tingene JEG gjør som er moro ja, far er forøvrig sjelden hjemme i helger.

Gjør det DEG noe at JEG gjør de tingene og ikke far?!

Skrevet

vi betaler 400 kr. Annenhver uke da. Vet om noen som betaler 600 kr også. Så varierer jo litt da:)

Synes det er så mange andre huslige oppgaver som tar tid at det er utrolig deilig å slippe å vaske gulv og bad (må fareover med støvsuger innimellom da, særlig den uka vasedama ikke kommer)

Jeg kommer aldri til å gi slipp på vaskehjelp altså, det er den beste investeringen jeg har gjort:) Min mann er ikke særlig huslig og ikke er jeg det, så vi har kranglet mye om hvem som gjør mest og minst og hvem som burde gjøre hva og ikke og herregud så mange teite diskusjoner angående vask vi har hatt.....:):)

Skrevet

Føler jeg rydder og vasker hver dag, hele dagen. Men det er vel helst slik det føles. Prøver å legge mest mulig vasking til ukedagene, for helgene er litt hellige. Dvs. tar vel en del på lørdag morgen f.eks., for jeg er rett og slett myyye mer effektiv når jeg har ungene rundt meg. Aner ikke hvorfor.

Skrevet

Ja, for dere er dårlige forbilder for barna dine. Og er jeg riktig uheldig treffer datteren min sønnen din.

Skrevet

Helt greit at dere har vaskehjelp, men betal dem skikkelig og hvitt. Ellers burde dere langskjems! De skal ha en jobb de kan leve av.

Skrevet

Aiaiai, får håpe datteren din ikke blir homofil da, siden jeg har to jenter.

Dårlige forbilder?! Hvorfor det? Fordi vi har vaskehjelp, og jeg er den som vasker klær og vinduer og står for å rydde mitt og jentenes rot, når han ikke engang har vært hjemme?

Kan jo legge til at siden mannen min, som nevnt, er lite hjemme så er det jeg som hamrer og sprikrer, bytter pærer, leker rørlegger, mekker bil og måker snø også. Jeg gjør faktisk litt av alt.

Pappaen passer barn, legger vekk klær, tømmer oppvaskmaskinen og lager mat når han er hjemme. Det er hans oppgaver.

Altså gjør jeg flere "manneting" enn ham. Vi må være elendige forbilder. Barna kan umulig ha godt av å ha en allsidig og engasjert mor som tar dem med på alt av huslige sysler, og lærer dem å mekke bil, fysj a meg:p

Skrevet

Overhodet ikke, tilbringer akkurat like mye av den med vasking/rydding som kvelder på andre vanlige arbeidsdager (+ kanskje 30 min ekstra i vaskekjelleren). Rydding gjøres her hver dag, og noen spesiell rydding på fredagen er ikke aktuelt. Et par små golv vaskes også hver kveld, resten av huset vaskes på lørdagen.

Skrevet

Nei, ikke mer enn hva som blir ryddet hver dag. Men mannen vasker gulvet hver fredag da :-)

Skrevet

Nei, hvorfor i alle dager skulle vi det????????

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Nei, jeg rydder og vasker hele tida. Liker det bedre enn å måtte ta et "skippertak", og at leiligheta ser jævlig ut i mellomtida. Jeg liker å ha det fint rundt meg.

Skrevet

Eg bruker barnefrie helger på å vaske, og når eg ikkje har barnefri har eg vaskehjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...