Gå til innhold

Kan mannen min drive enkeltpersonforetaket mitt mens jeg er i permisjon?


ABC123:-)

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite enkeltpersonforetak der mannen min hjelper til med den daglige driften. Alt overskuddet kommer på min likning/selvangivelse, og vi har en uformell ordning der jeg betaler mannen min i forhold til det han har bidratt med. Dette er en ganske vanlig måte å gjøre det på for folk i vår situasjon, så vidt jeg skjønner.

 

Spørsmålet er, hvis vi skulle få et barn til, kan mannen min drive foretaket mens jeg er i permisjon? Akkurat dette må være en aktuell problemstilling for mange enkeltpersonforetak: Man kan jo ikke forvente at kundene venter tålmodig til permisjonstiden er forbi...

 

Det beste ville være at jeg fortsetter å registrere hele overskuddet på meg, slik at jeg opparbeider meg best mulig grunnlag for fødselspenger. Den dagen jeg så går ut i permisjon, kan mannen min overta den daglige driften av enkeltpersonforetaket mitt. I permisjonstiden må naturligvis overskuddet settes på hans likning/selvangivelse.

 

Er dette mulig slik systemet fungerer i dag? Jeg har snakket med Narviktelefonene og lett på NAVs nettsider, uten å få noe svar. Kanskje noen av dere har vært i denne situasjonen, eller vet hvor jeg kan finne mer informasjon?

 

Er takknemlig for svar fra alle som tror de har noe å bidra med. :-) På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...