Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at det blir setefødsel på meg. Var på kontroll av leie idag, er 37+6. Takket nei til vending, da legen mente det ikke ville bli noen problemer for meg å føde i sete.Har født ei på 3800g før. Babyen ble estimert til å ikke bli over 4000g. Hvis ikke eg føder før termin, skal eg inn igjen for ny vekstestimering.

Noen med erfaring ved setefødsler??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaring og erfaring, jeg har da prøvd :-) Hadde en liten gutt i seteleie i fjor. Jeg var også veldig innstilt på å prøve, og sykehuset veldig positive til at jeg skulle få lov. Gode forutsetninger for at alt skulle gå på skinner. Dessverre falt han skjevt ned i bekkenet da vannet gikk (satt litt skrått over bekkenet) slik at han ville ikke ut. Vi skjønte ikke helt hvorfor, jeg hadde jo full åpning i ca 8-10 timer og så stumpen hans og alt. Men ble hastesnitt tilslutt. Det gikk fint. Alle jobbet rolig og effektivt, og det var aldri fare for verken meg eller barnet. Men kroppen min (livmoren) var utslitt etter alle riene, så tilslutt sluttet nesten riene. De var i hvertfall utrolig lite effektive. Men jeg kan jo skryte på meg en halv fødsel, minst ;-) Jeg hadde gjort det igjen, men man får visst ikke lov å føde et evt setebarn nr 2 dersom man gjennomgikk keisersnitt med nr 1. Men jeg anbefaler alle som vil og kan å prøve, det gikk helt fint, selv om jeg ikke kom helt i mål :-) Lykke til!

Skrevet

Hvis du går noen sider bakover her inne, så har jeg laget en tråd som het: "da har jeg født, og det ble setefødsel". Der kan du lese min historie (hele historien er i innlegg litt ned på siden..)

Skrevet

Tror dette kommer til å gå fint. Jeg hadde setefødsel med førstemann.De oppdaget det ikke før godt ut i fødselsforløpet så det ble veldig hektisk siden de måtte ta røntgen og ultralyd for å se om det var plass i bekkenet til å føde vaginalt.De gjorde klart til keisersnitt for å være forberedt på det dersom det måtte til. Men alle målene på bekkenet og barnet var fine så jeg fikk føde vaginalt og det gikk kjempefint. Er jo greit å vite på forhånd at barnet ligger i seteleie for da kan de planlegge fødselen litt bedre og være forberedt dersom de må ta keisersnitt. Lykke til !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...