Gå til innhold

vasking av regntøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det slik at det må imprigneres etterpå? eller er det bare å vaske det med vanlig vaskemiddel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er vanlig gummiert regntøy trenger det ikke impregnering. Vask med vanlig vaskemiddel, eller Milo.

Skrevet

vanlig vask, men uten skyllemiddel sa dama i butikken da jeg handla regntøy!

Skrevet

oki, ja jeg pleier ikke bruke skyllemiddel så. men når jeg vasker dressene hennes da? må jeg imprignere de hver gang jeg vasker de. det er snakk om vinterdress og høstdress.

Skrevet

Det kommer an på hva slags dress,og hva slags vaskemiddel du vasker med.

Skrevet

Stort sett så skyller jeg bare regntøyet, men om det må vaskes så vasker jeg med Tec Wash eller noe slikt.

Skrevet

det er en reima tec vinterdress og en reflex høstdress.. til vanlig bruker vi blenda sitt vaskemiddel.

Skrevet

Disse dressene skal ikke vaskes med vanlig vaskemiddel, det ødelegger egenskapene i stoffet. Altså gjør at porene ødelegges slik at de bli lekk, og stoffes slites lettere. Vask helst med Milo eller spesialvaskemiddel som Nikwax Tx wash in. Bruk heller ikke tøymykner.

På Reflexdressen står det vel uansett at den må impregneres ved annenhver vask, pga typen stoff.

På Reimadressen trenger du ikke å gjøre det så ofte, kanskje hver 5-6 vask. Det beste for reimadressen er at den ikke vaskes for ofte, skyll av den i dusjen og tørk av med en klut.

Hvis du allikevel vil bruke vanlig vaskemiddel Blenda/Omo og tøymykner må du impregnere ved hver vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...