Jente 25.11.09?? Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Noen her inne som har begynt å tenke på hentesett? Sitter å tenker litt, men aner egentlig ikke hvor mye babyen må ha på seg når hun er nyfødt. Noen andre som har tips? Har termin 25.november og er førstegangs:o)
søte lille:) Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Hei..Jeg også har begynnt å tenke på det,men aner ikke hva det skal være..November er jo vanligvis ikke såå kalde?..Eller er deg jeg som glemmer fort? Har term 20 nov..Hvor skal du føde?
Jokeren Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Jeg har termin i november. Har ikke tenkt så mye på hentesett, men ullundertøy og en dress, lue, votter og varme poser på føttene eller noe?! Mannen varmer opp bilen før vi setter oss inn.. Og bilsetet tar man inn en stund før så det ikke er iskaldt. Fødte tidlig i mars sist, og hadde bare på en fleecedress.
gravid-81 Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Jeg har levert oppskrift og garn til den kommende bestemor som skal stirkke jakke, bukse og sokker i ull:-) Under regner jeg med å ha body og strømpebukse? I ull eventuelt. Må se det ann hvor kaldt det re, er ikke så lett å vite nå;-)
Jente 25.11.09?? Skrevet 11. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2009 Hei søte lille:) Jeg skal føde på KK i Bergen. Du da? Syns å huske fra i fjor at jeg gikk å sang på julesanger i slutten av oktober/begynnelsen av november. Snøen som vi skulle hatt i julen kom da:o) Også har vi jo disse høststormene da. Er utrolig usikker på alt når det gjelder klær til den lille. Hadde vært mye enklere hadde hun vært nyfødt om sommeren;o)
Stjerna mi<3 Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 bastemor og momo til babyen min har strikket en heldress som min skal reise hjem i, tenker det blir en jakke ekstra og body og sokker..
Jente 25.11.09?? Skrevet 11. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2009 Har tenkt litt på ullundertøy jeg og. Kjempe god ide og levere strikkeoppskrift:o) Både mamma og farmor har strikket eller holder på med noe, men det er litt for stort til hentesett. De er så redd for å strikke noe som er for lite:) Beregner dere str 50 i begynnelsen? Blir ikke det for lite hvis babyen er f.eks. 53 cm når h*n kommer ut?
C <3 M <3 E <3 Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Jeg holder på å strikke et sett i ull, også bruker jeg enten bomull eller ull under ettersom hvor kaldt det er. Hvis det ikke er bitende kaldt kommer jeg nok bare til å ha en litt tynn dress utenpå. Jeg har termin 2. nov
søte lille:) Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Hva hvis det er bitene kaldt da?Kankje gå til innkjøp av en bobledress..Trenger jo det til senere kanskje også i bilstolen å sånt..
Jente 25.11.09?? Skrevet 11. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2009 Har kjøpt en utrolig søt vinterdress til småttisen, men den er litt for stor til å ha så tidlig. Burde jeg kanskje kjøpt en i str 50 eller 56 for å ha første mnd og som jeg kunne brukt når vi reiser hjem fra sykehuset? Har ikke regnet med at jeg kommer til å gå masse ute i kulden hvis det er dårlig vær nå hun er så liten:o) Er det vanlig at en baby bruker str 50 selv om h*n er større enn 50 cm når h*n bli født? Hjertelig takk for alle tips og delte tanker/ideer:o)
Romeren Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 Har termin 11. november og skal også føde i Bergen! Bergens-høsten er jo vanligvis ikke så veldig kald, da, så jeg har planlagt følgende: Ullbody eller ullskjorte, sparkebukse (evt. med strømpebukse under, men de nyfødte-kjennere jeg har snakket med sier det kan være skikkelig krøll å få dem på så små ben), liten knytejakke i ull over og lue! (evt. votter...) Så putter jeg bare barnet inn i vognposa. Tror det er mer enn varmt nok!
awenka84 Skrevet 11. september 2009 #12 Skrevet 11. september 2009 jeg har kjøpt et helt vanlig sett i bomull. og tenker at de ikke trenger noe stor bobledres osv når de er så små.. har jo tepper og luer til å pakke inn den lille jenta:)
Romeren Skrevet 11. september 2009 #13 Skrevet 11. september 2009 Obs: Er førstegangs jeg også, så har jo egentlig ikke så veldig mye peil. Men alt er i ull! (Har bare kjøpt klær i ull, jeg... Bør ikke få et barn som er allergisk! )
Julelita Skrevet 11. september 2009 #14 Skrevet 11. september 2009 Jeg har termin 15. november, og bor i nordnorge. Her er nok snøen kommen til da, det er i alle fall ganske kaldt. Tenker som andre på ullbody og strømpebukse. Har også et hjemmestrikket hentesett i ull, skal ta med alternative varme klær dersom dette blir stort. Har i tillegg en bobledress i liten størrelse + pledd som skal med i baggen. Kombinert med en ferdigvarmet bil tror jeg at dette blir bra. Med tre lag + eventuelt pledd har jeg gode muligheter til å regulere etter utetemperatur. ",)
Christine-88 og lille Jacob<3 Skrevet 11. september 2009 #15 Skrevet 11. september 2009 Moren min har strikket ett hentesett i babyul til lille gutten vår:) Har termin 12.november. Vet ikke hvor mye han må ha på seg jeg heller, men både jeg og mine søsken har hatt det når vi har dratt hjem fra sykehuset. 2 av oss er født i februar, og en i oktober. Så regner med det kommer godt med!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 11. september 2009 #16 Skrevet 11. september 2009 Har termin 10 nov., nærmer seg veldig nå Vi skal bære babyen rett ut i varm bil, så tenkte å ikke ha på så alt for tykke klær. En sparkebukse og en tynn ull-jakke og en liten lue tror jeg er nok. Evt. et lite pledd over den lille
Christine-88 og lille Jacob<3 Skrevet 11. september 2009 #17 Skrevet 11. september 2009 Er forresten også førstegangs, i Bergen Det er sikkert ikke så veldig kaldt her på den tiden, men det er jo så koselig med ett slikt hentesett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå