Gjest Tale30 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Jeg ble inspirert av - pinlig å si det men - et Oprah show. En far hadde skrevet en dagbok til sin nyfødte sønn da han var i Irak. Her skrev han sin mening om alle typer temaer som "Hvordan behandle en dame", "Vennskap" osv. Denne faren døde i Irak, men sønnen har nå denne guiden som kan følge ham gjennom livet slik at han kan få råd fra sin far selv om han ikke er der fysisk. Jeg har lyst til å skrive en slik til min datter. Man vet aldri hva som skjer med en selv (knock on woods) og det kan være temaer hun ikke klarer å spørre meg om, men som hun kan lese om i den boken. Jeg vet ikke helt om jeg skal skrive det som en dagbok for hånd, eller om jeg skal lage det som en fotobok. Det siste alternativet åpner for å kombinere med bilder og fine bakgrunner. Hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Jeg syns det er flott, og skulle ønske jeg hadde evnen selv. Hvorfor ikke lage en kombinasjon av de to du nevner? Det tror jeg hadde blitt fint:) Jeg så den episoden selv, og ble rørt av det. Som hun enken sa; " jeg hører ham, og vi har ham her gjennom denne boken". (noe lignende hvertfall).
Gjest Tale30 Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hvordan tenker du en kombinasjon? At man både lager en fotobok og en håndskrevet bok?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Lage plass i en fotobok til linjer, som du kan skrive for hånd på Tenkte jeg. Som om et av bildene på noen sider er linjeark du kan skrive på, om du forstår. Jeg vet jo ikke om det går an, men tenker at det ville vært fint:) Det er noe eget med håndskrevne tekster. De blir mer spesielle føler jeg. Mer personlige.
Gjest Tale30 Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Aha.. det er noe å tenke på! Takk for tips
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Lag en perm med bilder og håndskrevne ark.. Ala no scrapping?
Gjest Tale30 Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Ja, det er også en ide, men jeg foretrekker i grunn innbundne bøker da ark i perm lett kan falle ut i løpet av tiden. Dette er jo en bok som forhåpentligvis skal følge barnet gjennom livet.. eventuelt støve ned under senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå