Gå til innhold

Hun- eller han-katt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten bestemt oss for katt... Hva er fordelen og ulempen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uansett hvilket kjønn dere går for: Steriliser katten! Det er superviktig hvis du skal ha katten ute!

Det er fordeler og ulemper med begge kjønn. Men de største forskjellene ligger i rase, tror jeg.

Steriliserte hannkatter blir veldig kosete, litt daffe og veldig hjemmekjære.

Steriliserte hunnkatter er ofte ganske lekne og nysgjerrige.

Hunkatter er mindre i størrelse enn hannkatter.

Steriliserte hannkatter har lett for å bli feite, så da må dere passe litt på kostholdet.

Skrevet

Rase å anbefale da?

Vil ha en som er litt rolig, men kan vere ute, helst ikke gjøre fra seg over alt... Ungevennlig..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har en av hver, ingen av de er steriliserte- enda!

Hunnkatten er bare 4 mnd, og er veldig leken og nysgjerrig. River og røsker i alt som er, og river ned ting fra overalt (igrunn litt slitsomt)

Hannkatten er 1 år og noen mnd, og er en veldig bedagelig og kosete katt! Aldri noe tull og fanteri, og er trofast i senga hver kveld :o)

Raser vet jeg ikke, da våre er gatemix ;)

Skrevet

Ikke erfaring med noe rase- har bare hatt helt "vanlige huskatter".

Har hatt 3 hunkatter og har en hannkatt nå;)

Hundkattene har vært hjemmekjære og lite flying på de. Pusen vi har nå var også det frem til han var nesten 2 år. Da begynte han å fly mer og mer og kom hjem skadet støtt og stadig etter slosskamper med andre hannkatter.... Så nå er han kastrert og det hjalp! Er mye mer hjemme, eter som bare det, men ikke blitt så tykk alikevel.. Så er egentlig litt hipp som happ syns nå jeg;)

Skrevet

Gatemix er nok det man bør gå for, rasekatter er ofte sære og kanskje ikke så barnvennlige.

Husk å sterilisere!!!

Skrevet

personlig synes jeg det er greiest med kasterert hankatt.

for da slipper man andre ukastererte "frøser" som går og skvetter rundt huset etter ei snerten kattesnelle;-)

Skrevet

Kommer mer an på personligheten og ikke kjønn. Billigere å kaststrere hannkatt, men synes dere skal legge vekt på å finne en katt som virker imøtekommende og kjælen. Skal gjerne komme til dere og ville kose. Er ikke like koselig med en sky katt.

Tror ikke man unngår at det kommer noen katter som markerer området rundt seg uansett, det har ikke vi unngått når vi hverken hadde hannkatt eller hunnkatt. Selv ikke etter å ha sterilisert de to hunnkattene vi har. Men det er værst i en liten periode rundt mars, når det er løpetid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...