Gå til innhold

BLØDNING ETTER SA, hvor lenge skal det vare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde en SA som begynte den 26 august og er enda ikke ferdig med blødninger. Fikk ultralyd hos legen som ville sjekke at alt så ok ut, hvilket han sa det gjorde. Men nå har jeg da hatt blødninger i OVER 2 uker, skal det virkelig gå så lenge???? JEg spurte legen om hva jeg skulle gjøre hvis det gikk over 2 uker, og da svarte han at det kom det nok ikke til å gjøre....Det verste sjokket og skuffelsen har lagt seg og tanken på å prøve på nytt har så smått begynt å melde seg men nå er jeg bekymret det kanskje er noe annet i veien siden jeg blør fortsatt... Noen som har erfaring???? Skal jeg bare slå meg til ro med at kroppen ordner opp selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Jeg hadde en MA jeg da - men fikk tabletter siste gangen (MA i mai -09) for å sette igang blødning og rier, jeg blødde da i ca 4 uker, 3 uker veldig friskt og mye blod, og siste uken bare brunlig, men nok til at jeg måtte bruke bind hver dag i hele 4 uker!!!

Kroppen ordner opp av seg selv - var til etterkontroll etter 6 uker og da så alt normalt ut, ingen rester osv. Jeg fikk igjen mensen etter 8 uker, men det er veldig individuelt... så gi kroppen din litt tid til å ordne opp selv, men hvis du får sterke magesmerter må du ringe lege for da kan det hende at du har rester og evt en infeksjon på gang.

Det merker du veldig godt på smerter og en stram, fæl, illeluktende lukt. Jeg har hatt livmorbetennelse før og vet hva det dreier seg om, men du vil uansett ikke være i tvil om du får infeksjon, du får da også høy feber, så bare pass godt på deg selv!!!

Lykke til =)

Klem fra

Skrevet

Takk!! Da får jeg vel bare smøre meg med den berømte tålmodighetskremen! Er nå inne i 3dje uke, men skjønner det er flere som har vært i samme båt. Synes jeg leser om alle andre som det går over etter 1 uke...Har bare så lyst å komme videre i hverdagen men ikke så enkelt når man blir minnet på dette hver gang jeg går på do:-) Jeg stålsetter meg for noen nye uker og håper på at det kan klaffe før jul!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...