hjertelykke Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Min samboer er invitert i utdrikkningslag i morgen og jeg fikk vite i dag at det ville koste 1000,- per pers! Er ikke dette veldig dyrt? Forloveren antar at det kommer 10-15 stk, og det vil jo si at de har tenkt å bruke 10- 15 000 kroner! Noen av utgiftspostene er 2 1/2 time med taxi for hele gjengen, 200,- per pers for leige av en kokk som skal lage rekemat til dem, og 400,- per pers for aktiviteter på et senter (paint ball osv). I tillegg må alle ta med alkohol selv. Det er ikke en spesielt nær venn av han og han er heller ikke invitert i bryllupet. I tillegg må vi jo kjøpe bryllupspresang for i alle fall 500,-, og dersom vi regner med den medbrakte alkoholen er vi jo allerede oppe i 1700,- i utgifter for oss! Problemet vårt er at økonomien vår er ikke mer enn akkurat den neste måneden:/ Sambo har jo selvfølgelig veldig lyst til å gå, i tillegg vil han ikke skuffe den kommende brudgommen. Hva mener dere? Er det vi som er gnitne?
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Nei, det ville jeg ikke betalt for et bryllup jeg ikke var invitert i hvertfall..
Hikken Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hvorfor kjøpe bryllupspresang til en som ikke er så nær og man i tllegg ikke er invitert i bryllupet til?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Nei dette syntes jeg var uhorvelig dyrt! Spesielt siden dere ikke er invitert til bryllupet. Dersom han bli å gå hadde jeg i alle fall ikke kjøpt gave, og uansett hadde ikke jeg kjøpt gave for 500 til en som ikke er en nære venn og ikke invitert til....
Snuppa! Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Merkelig å bli invitert i utdrikningslag, men ikke bryllup da.. Syns også dette var dyrt.
Gjest Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Ja, synes også det høres litt merkelig ut... Hadde iallfall ikke kjøpt gave. Utdrikningslaget får være gave nok, tenker jeg da
Pirkeanonym Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Vi har pleid å betale mellom 500 og 1000 kr. Da er en del av alkoholen kjøpt inn, som champis og alkohol til bruden. Forloveren kan jo ikke rangere vennene etter hvor godt brudgommen kjenner de forskjellige og deretter sette en pris;-) Arrangerte et utdrikkingslag som gikk over 2 dager, den første dagen var det jentene fra barndommen, og dagen etter var det med alle vennene til bruden. Da betalte selvsagt barndomsvennene mer enn de som bare var med en av dagene. Selv så hadde jeg bare gitt 200- 300 kr i gave..
hjertelykke Skrevet 11. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2009 Takk for svar:) Jeg er enig i at en ikke kan sette pris etter hvor godt en kjenner brudgommen, men siden en vanligvis ( i alle fall her) inviterer venner som ikke er invitert i bryllupet i utdrikkningslaget, mener jeg at en må ta hensyn til dette når en arrangerer det. Jo dyrere det blir jo færre kan bli med, tenker jeg da. Hadde jeg vært forlover hadde jeg nok kanskje brukt 1000,- jeg også, men da mener jeg at forloveren og nære venner heller kan spytte i litt ekstra dersom de ønsker det. I utdr.laget sambo er invitert i var det opprinnelig 30 inviterte, men i alle fall halvparten har meldt avbud. Da tenker jeg at det kanskje er de 1000,- som har avskrekka noen... Noen synst det var rart å bli invitert i utdr. laget men ikke i bryllupet, men det er fordi brudeparet skal ha et lite bryllup med bare slekt og forlovere. Da kunne det nok blitt et dårlig oppmøte i utdr.laget dersom bare bryllupsgjestene skulle komme;) Jeg ser at mange reagerer på at vi skal kjøpe gave, men det er vanlig her i alle fall å kjøpe gave til venner og bekjente som gifter seg:) Men dersom han bestemmer seg for å gå i utdr.laget, så er jeg enig med dere, da dropper vi gaven..
It's all about me Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Hadde aldri dratt i et utdrikkningslag eller kjøpt bryllupsgave til noen jeg ikke var bedt i bryllupet til. Men skulle han dra synes jeg det er greit med 200 til kokk og 400 til moro, men 400 for å kjøre taxi i 2 1/2 time synes jeg er bare tull. Var det ikke mulig å skaffe billigere transport burde det vært holdt nærmere hjemstedet.
thea - M har gull i gulping Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 HÆ? har han blitt invitert i utdrikkningslag men ikke bryllupet? Det er det rareste jeg har hørt! Hadde gladlig betalt 1000 kr hvis det var til en nær venninne og jeg var invitert i bryllupet.. hadde gått også godt hvis brudeparet skulle kun ha nærmeste familie i bryllupet.. Vet om noen som betalte 2500-3000 kr hver for å gå i utdrikkningslag. Men dette var en hel helg med overnatting, og mye sprell og moro.. da var drikka inkludert i prisen! Nei vet vet du, hadde spart de 1700 kr.. Og heller funnet på noe kos til deg og mannen din:)
Kamomille Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 Dyrt og dyrt..... Ja 1000 kr er mye penger. men dette er jo ikke utgifter han betaler til en annen. Han betaler jo for aktiviteter han selv er med på og mat han selv skal spise! Om han er nær venn eller fjern venn spsiller vel egentlig ingen rolle synes jeg. Man kan jo ikke rangere utgiftene etter hvor nær venn man er så lenge man betaler for mat og drikke som er til en selv. Samtidig er vel utgiftene til bruden delt mellom alle deltakerne. Her er det helt vanlig at man går i utdrikningslag selv om man ikke er invitert i bryllupet. Man kan jo ikke forvente at alle ha råd til å invitere alle venner og kjente til et bryllup. Mange har jo også bryllup kun med familie. Å si at man ikke gidder å kjøpe presang eller delta på laget fordi man ikke er invitert i bryllupet er smålig. Å ikke delta fordi man ikke ser seg råd til det er forøvrig selvfølgelig helt greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå