Gå til innhold

Hva var deres kjennetegn på att dere var gravide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kjente dere noe når egget fester seg å alt det der? Eller var det bare det att mensen ikke kom som gjorde dere sikre?

Lurer litt. Har hatt eggløsning nå de siste dagene men ferdig nå og nå og de siste dagene har jeg hatt vondt nedi magen når vi har hatt sex og murringer. Er det noen som kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

mange av oss kjenner veldig lite.. Testen er det første skikkelige svaret.. Murringer er vanlig både de første ukene og ved mens.

Prøv å ta det med ro og test på 14 dag dpo.

LYKKE TIL

Skrevet

14dag dpo??? Hehe skjønte ikke helt den..

Skrevet

tror ikke du kan kjenne når du blir befrukta...men hvis du venter 14rdager så vet du det...jeg begynnte da kjenne ømme pupper,sånt jeg var sikker før jeg tok testen...for var sånt første gang og---

Skrevet

Ta en graviditets test 14 dager etter ovulasjon(eggløsning)

DPO = days past ovulation

:-)

Skrevet

Magesmerter ved sex var faktisk det første graviditetstegnet mitt sist jeg var gravid. Og det merket jeg en god stund før jeg testet positivt...

Skrevet

Begge gangene har jeg hatt fått vondt i ryggen, og blitt veldig trøtt. i 1 svangerskap merket jeg det først og fremst på at jeg ble veldig tung pustst, og så kom trøtthet og vond rygg

Skrevet

Heisann,

ved forrige svangerskap hadde jeg mange "sikre" tegn i uken før IKM. Mat endret smak og lukt, fikk halsbrann, murringer, tisse om natta og ikke minst festesmerter ca rundt 10 dager etter eggeløsning. Denne gang kjente jeg egentlig ingenting, og tok ikke test før 5 dager på overtid. Har nok vært litt trøttere enn vanlig de siste dagene før IKM, men ellers kom ikke symptomene før etter jeg testet..

Skrevet

Jeg forsto at jeg var gravid når jeg våknet klokken 4 på natten av marerit med astma anfall og det første jeg tenkte når jeg våknet var "å gud jeg må roe meg ned for dette er ikke bra for barne". Jeg viste jo ikke en gang at jeg var gravid. Å sakt som gjort så viste testen positivt.

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 6, og 3 dager før jeg testet positivt slet jeg med lett kvalme, endret luktesans, ble fort sliten ( var på sopptur m tung bør) og raskere sulten enn normalt. Samtidig måtte jeg tisse oftere ( noe som passet dårlig med at jeg var i skau full av flått!!) og ble sinnsykt trett tidlig på kvelden. Sovnet faktisk midt i Menn som hater kvinner, etter å ha ventet spendt på filmen i flere måneder...... Tempen lå ca o,5 over normalt hver dag og konstant. Fikk ikke ømme pupper før i uke 5, og hadde faktisk mindre menssmerter enn vanlig før ikm. Manglet også den småblødningen som jeg pleier å ha i dagene før mensen bryter ut. Testet først 29 (8 dpo) til negativ digital test og positivt 10 dpo. Bare for å gjøre starten dramatisk, så våknet jeg 10 dpo med sinnsykt vond hals og oppkast + 38 i feber. Første tanke var da: Herregud jeg er gravid, noe som viste seg å stemjme. Rett inn til legen, som sa jeg hadde fått svineinfluensa! Hurra! Han ville ha meg på Tamiflu, men valgte å stå over. Noe slitsom start på mitt svangerskap, men nå i uke 6 har både jeg og den lille det bra, og jeg er veldig glad for at jeg ikke tok medisin. Vet jo ikke hvordan det står til mes min lille spire, men så lenge jeg har det bra, så har forhåpentligvis den også det ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...