3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Er vel kanskje den siste sykdommen jeg tenkte jeg skulle ende opp med... Er i uke 26 med nr 2 og våknet idag med fryktelig hovent og ømt ansikt. Vært hos lege og tatt prøver og fått sykemelding... Heldigvis ikke feber, men hodet føles helt sprengt. Syns nesten det er litt komisk;) Iallfall i disse svineinfluensatider... Kusma?!?! Hallo... I går kveld satt jeg og ønsket meg mer tid til å lese. Jeg har nemlig fryktelig lyst til å se den nyeste filmen basert på Stieg Larsson-bok nr 2 på kino, men har ikke fått begynt på boka enda, så i går tenkte jeg at jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å lese så jeg rakk å få med meg filmen på kino... Skal være forsiktig med hva man ønsker seg forstår jeg;) Skjebnens ironi, som en så viselig sa til meg idag;)
♥Madame_Mim♥ Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Huff da... men jeg trodde de aller fleste i Norge var vaksinert mot dette? Kusma og røde hunder liksom? Men det er vel kanskje noe som må friskes opp iløpet av noen år. Huff. God bedring til deg
Fullrulle86 Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Vaksinen må nok friskes opp etter noen år, men sykdommen kusma var for en stund siden nesten utrydda. Grunnen til oppblomstringen er den nye trenden med ikke å ville vaksinere barna sine...
Snuppa! Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Hmm, er ikke kusma, røde hunder farlig for gravide egentlig??
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 11. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2009 Jeg trodde også den var så godt som utryddet... Leste nå på nett at vaksineprogrammet med vaksine mot kusma (MMR-vaksinen) startet i 1983. Denne gis ved 15 mnd alder og i 12-13-årsalderen igjen. Mulig jeg bare har fått denne vaksinen 1 gang ettersom jeg er født før '83? Ikke helt sikker... Men 1 dose gir ca 95% immunitet (http://www.helsenett.no/reisemedwap/reisemedp58.shtml)... Jeg har absolutt ingen anelse om hvordan i all verden jeg kan ha klart å få dette... Smittes ved dråpesmitte/nærkontakt. Synes det er veldig merkelig... Men, men... Virusinfeksjonen er ikke farlig for gravide etter de 3 første mnd, så det skal nok gå helt fint med lillegutt i magen:) 2-åringen min er vaksinert, så det skal ikke være noen fare for at han får det skulle jeg tro...
Expat Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Kusma er farlig for menn. De kan bli sterile. Det er røde hunder og meslinger som er ille for gravide, så vidt jeg husker.
Snuppa! Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Okei, håper du blir fort frisk! Er litt på tåhev om dagene, går vannkopper og diverse i bhg til lillesnupp. Prøver å komme meg så langt på vei som mulig før dette evt kommer i hus.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 11. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2009 Takk for det:) Man blir litt redd for alt av sykdommer når man er gravid. I morges sto jeg utafor legekontoret til og med før de åpna og følte meg en smule hysterisk må jeg si;) Pleier ikke å være sånn... I vanlige tilfeller hadde jeg ventet til tlflinjene åpnet og ringt dem først;) Men kjempehyggelige var de og legen tok meg inn før første time og ble 15min forsinka pga det allerede helt i starten av dagen... Vannkopper har jeg heldigvis hatt og 2-åringen min hadde det rett etter jul. Veldig glad for det... Håper dere slipper unna denne gangen da, ettersom du er gravid. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå