Ronja&Odin Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 gullerot, potet, kjøtt, bulljong, kålrot, persillerot???
Babyønske �� Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Bruker storfekjøtt, potet, gulrot, sellerirot, løk, av og til persillerot, og makaroni faktisk.
Helann og lillebror Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hvis jeg lager fra bunnen: Potet, gulrot, sellerirot, mais, løk, paprika, kjøttdeig/pølse. Men i en travel hverdag blir det oftest: 1 pose lapskausblanding, 1 pose grønnsakblanding, kjøttdeig/pølse.
Gjest Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Lapskaus er jo typisk restemat, så jeg bruker det jeg har av rester.
Ronja&Odin Skrevet 11. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2009 mmm tror dere det er godt med kjøttboller i??? fikk et lite innfall av og lage lapskaus her serru, og har aldri laget det før... så prøver bare noe jeg da, så får vi se om det blir suppe eller hva som skjer:p
Reveenka Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Jeg bruner kjøtt i terninger og koker ut panna, og har alle grønnsakene oppi etterhvert. Kålrot, gulrot, potet, persillerot, selleri, vårløk, løk, kruspersille, kjøttbuljongterninger og sukkerkulør. Persillerot, selleri, vårløk og løk freser jeg i stekepanna før jeg har dem oppi. Litt potetmel/vann for å få de til å tykne litt til slutt. Smak til med salt og pepper. umm! ;-)
Mrs. Bouquet Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Potet, gulrot, kålrot, purre og pølser, koker det i vann og har pølsene oppi til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå