Januar Baby <3<3 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 heysann .. er blitt KRAFTIG forkjølet , ka hjelper FORT for hals og nese som vi gravide kan ta ? Setter pris på FORTLØPENDE svar xxx
Gjest Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 alt av halspastiller fra butikken.. jeg synes IFA hjelper veldig om man har kløe
♥Madame_Mim♥ Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 saltvanns nesespray burde ikke gjøre noe. Det er jo det samme stoffet vi selv har i kroppen!!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 det spiller ingen rolle åssen nesespray man tar (sier legen og de på apoteket)... påvirker ingen:) så er bare å velge å vrake! jeg syns ikke saltvann fungerer like bra..
Veumjenta ツ Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Jeg har fått beskjed om at Zymelin er den beste, styr unna Zycomb, da denne ikke har vært på markedet lenge nok til å vite hvordan den påvirker foster osv. Prøv å bruke så lite spary som mulig, det er jo uansett ikke heldig for slimhinnene i nesen! Jeg er sylte forkjøla nå, og bruker spray i begge nesebor når jeg legger meg, ellers hender det jeg tar en dusj i et av borene hvis det blir for tett oppi der (for inntil noen år siden hadde jeg vært avhengig av nesespray i over 10 år, men klarte å slutte, nå er det kun ved forkjølelse)
b77h Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Drikk masse, masse vann. Sov så mye som mulig. og prøv saltvannsspray kombinert med mentholatum krem etter du har rensket nesen (om du er skeptisk til de andre sprayene)
randomknappen Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Kok opp noen dl med vann og drypp et par dråper peppermyntedråper i. Pust inn dampen. Det renser godt opp i bihulene. Tror ikke dette skal være noe farlig altså.
Januar Baby <3<3 Skrevet 13. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2009 Takk for svar Er på bedringens vei no Go bedring til dere som er forkjøla :D
FrkBomst&Frø Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 Jeg var supertett for ei uke siden, Otrivin med mentol i hvert nesebord da jeg la meg for kvelden hjalp meg å puste gjennom natten! -Den frisker opp altså!! Også tygget jeg fisherman Ellers kan jeg anbefale å bruke nesehorn også, det renser ut... GOD BEDRING!
Dina1 Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 Va akkurat hos legen for bihulebetennelse og fikk beskjed om å ikke bruke nesespray, kun saltvann. Teoretisk var det mulig å skade fosteret med de forskjellige sprayene.... Men høres jo ut som man får ulik informasjon?
jentenr2 Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Saltvannsspray med mentol og drikk masse vann med sitronskiver oppi! For halsen synes jeg Doc er sterkest og best. Skal visstnok være de pastiller som inneholder minst farlige e-stoffer. Er nettopp blitt kvitt min forkjølelse så God bedring!
*SmurfeMamma* Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 du kan lese om de ulike nesesprayene inne på felleskatalogen... jeg leste om zymelin og otrivin i går.. otrivin står det at man kan bruke under svangerskap ingen virkning på foster, men zymelin står det at man skal rådføre seg med lege.. men dette kan også brukes under svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå