Sjarmi Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Jeg var å tok prøver hos legen idag. Fikk vikar og hun gjorde seg "ferdig" med meg før jeg fikk tatt blodprøve og tisse prøve. Da jeg kom hjem så jeg at Hb'n hadde gått opp og urin prøven hadde forandret seg siden jeg var der sist. Hva betyr det at: Hb = 12,4 Urin L1+ Kan noen forklare meg hva tallene betyr? Har følt meg veldig slapp og kvalm idag...kan det ha noe med disse prøvene å gjøre?
AmExx Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 HB = Hemoglobin, noen kaller det blodprosent. 12,4 er høyt og fint! Urin L1+ er at du har hatt en lite utslag på Leukocytter, som er hvite blodlegemeer. Som oftest er det kun forrurensing, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Jeg hadde L2+ sist jeg var til kontroll, leverte ny prøve dagen etterpå, og da var prøven helt fin. Så lenge du ikke har symptomer på UVI så hadde ikke jeg brydd meg om dette. Slapp og kvalm kan man vel føle seg uten at det trenger å være noe, kanskje du har lavt blodtrykk? Det kan gjøre at man føler seg uvel! Du er nok i fin form:) Om noe annet var tilfelle hadde de nok sagt ifra! Men skulle du likevel være bekymra så kan du jo ringe legekontoret og høre hva de mener!
Sjarmi Skrevet 11. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2009 Tusen takk for det!! Da slår jeg meg til ro med det! Flott å kunne spørre dere innimelom istedet for å ringe legen hvergang:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå