g09g11&?13 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Jeg ble opperert for gallestein for 3 år siden etter å hatt det kroniskt over lengere tid. Da det var på det verste, var det mange som kunne fortelle meg at jeg kunne glede meg til en eventuel fødsel for smertene med gallestein skulle vist være mye verre enn det å føde? Til og med legen min komenterte dette og sa at en fødsel er ingen ting i forhold til dette. Noen som vet om dette stemmer? Lurer på om det er noen andre som har hatt gallestein og kansje erfaring med fødsel?
Silje_vanilje Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Jeg har gallestein, slitt med det i over ett år nå. Skulle egentlig operert på nyåret men så blei jeg gravid. Har ikke født enda, men jeg VET at gallesteins anfall er helt for jævlig (unnskyld stygge ordet) men det er det! Så skal bli spennende å se da, om fødselen er verre eller ikke. He he
g09g11&?13 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2009 Ganske utroligt hvis en fødsel er så mye verre! men det er sikkert litt individuelt også, håper ikke det blir så mye verre værtfall X) Operer bort blæra så fort som mulig! det er ikke noe godt når det blir kroniskt og du får betennelse i tillegg:( Hadde ett ønske om å få gallestein med meg hjem i ett glass etter oprasjon men det viste seg at hele blæra var full av grus. Det må da være helt J..... å være gravid med anfallene?! du får vel sikkert ikke noen form for smertestillende heller? AU AU
:)ettena:) Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 heisan, jeg fikk akutt gallesten og ble operert da mitt første barn var 6 uker gammelt.(legene mente fødselen hadde satt igang stenene) jeg er nå gravid med mitt fjerde barn. jeg må si at gallesten er noe av det grusomste jeg har vært med på, de måtte slepe meg inn på legevakten, jeg er sikker på at jeg kunne gått i taket. sammenlignet med å føde som jeg har gjort 3 ganger til nå, vil jeg si at begge deler er vondt, men gallesten blir på en måte verre pga at man føler man skal dø og smertene er jo ikke naturlige, slik som en fødsel. i fødsel vet man jo at det er slik det må være. alle fødsler er jo ulike og jeg hadde en tøff fødsel med nr 3, men gallestensanfall er virkelig noe helt for seg selv synes jeg.
Silje_vanilje Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Ja skal operere vekk galleblæra etter fødselen,å det gleder jeg meg til skal jeg si deg. He he. Gravid med gallestein er ikke noe jeg anbefaler nei, ikke vært bare bare med gallestein, bekkenløsning og kvalme gjennom hele svangerskapet, men nå er det ikke lenge igjen, deeeeilig Nei jeg fikk faktisk ikke noe smertestillende før jeg ble gravid heller. .
Mae¨ Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Hei.Her kommer jeg med et kjipt svar som sikkert ødelegger moroa. Jeg har fått påvist gallesten,(har ikke operert) og hadde nylig et anfall hvor jeg kom på føden pga smertene. Helt grusomt vondt (klarte nesten ikke å puste),men har født før, og må ærlig innrømme at jeg ikke synes smertene var i nærheten av en fødsel. Dette er ikke for å skremme deg, men synes virkelig ikke at de smertene kan sammenlignes. Men hvem vet, dette kan jo være individuelt. Lykke til med fødselen, i alle fall. :-)
Gunn og Gutta Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Hmmmm, litt vanskelig å definere smerte opp mot hverandre. Jeg har født 2 barn, og hatt gallestein med vodsomme krampeanfall. Dette er noen år siden, men jeg husker at jeg sa at gallesteinen var værre enn fødsel den gangen. Det som er "bra" med fødesmerter er at man vet hva som skjer og at det ikke er farlige smerter, og sånn sett slipper litt frykt for de smertene man kjenner. Jeg tror frykten i seg selv gir ekstra smerte.
mxima Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 har hatt nyresteins anfall og d hva helt forferdelig - alt gikk bra men trengtes ikke å opperere. har født også og skal snaaaart føde igjen. smertene er nokså like men på en måte var/e nyrestein anfallene verre pga ved fødsel så har du noe positivt å se frem til og noe driver deg igjennom smertene og du vet at snart skal du få møte din lille vindunder, ved nyrestein er d bare grus som er på tur ut og hva er positivt med d?;-)) så vil si der ligger forskjellen på smerte h.... mellom fødsel og slike anfall ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå