Gå til innhold

Håper jeg ikke blir som svigers!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fordi de er teite eller rare eller sånn som svigerforeldrene i de fleste "hater svigerforeldre" innleggene her. Jeg har et godt forhold til dem - og de er ålreite mennesker. Genuint interesserte i oss og ungen og ellers helt topp.

"problemet" (i hermetegn iom at det er jo slett inget problem, bare..ja..) er at de ikke har noe nettverk. De har ikke noe utdannelse. De har aldri reist noe særlig.

Og disse tingene trenger det jo heller ikke å være noe i veien med å ikke ha/ha gjort! For all del.

Jeg håper bare at jeg aldri får det sånn!

De har begge to bodd på samme lille plassen i alle år - fra de ble født. De har to vennepar som de tilbringer tid sammen med - for resten så er det familien.

Svigermor (43) kan knapt slå på en datamaskin og har ingen ambisjoner eller ønsker om å lære noe om det. Hun er overbevist om at hun aldri noen sinne kommer til å trenge det. Selv om datteren på 13 år er en ivrig nettbruker er hun ikke interessert i å følge med på hva datteren egentlig bruker dataen sin til. Hun ble veldig overrasket da datteren visste hva forskjellige sex-stillinger var for noe - og at datteren kunne bruke internett til andre ting en chatte emd venner har heller ikke slått henne.

De er lite interesserte i omverdenen utenfor kommunegrensene. De har ingen venner utenfor kommunegrensene.

De har ett menneskesyn som jeg ikke orker å gå inn på.

De er typiske "vil ha mer" mennesker. Og har et forbruksmønster som ikke ligner noe.

Håper at jeg kan lære barna mine andre verdier enn de har. Håper jeg kan lære dem at kunnskap er viktig. Og mest av alt håper jeg at jeg ikke blir like inngrodd!

Hehe - høres ikke akkurat ut som drømmesvigers - men de er det altså! I akkurat passe store doser :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He. he. Høres ut som de stemmer Frp. Hvis de er lykkelige så er det jo greit. Men du får prøve å få til det du vil. Hvis de er fornøyde så har de det jo fint.

At de har et dårlig menneskesyn er det jo verre med. Du får kjøre ditt løp og lære barnet andre verdier.

Skrevet

Hva har det å gjøre med om de stemmer Frp??? For et dusteinnlegg/-kommentar av 14:18!!!!

Skrevet

Jeg er 14.18 og vi kan jo bare spørre Hi om de stemmer Frp. De stemmer garantert Frp, gjør de ikke Hi?

Takknemlig for svar Hi.

Skrevet

Merkelig opplevelse. Du snakker om din svigermor på 43 som høres ut som en dame på ovver 80. Jeg er 43 og har begynt studier for andre gang i mitt liv for å skifte beite, og føler meg overhodet ikke hverken gammel eller utdatert. Så forskjellig kan man altså være...

Når det er sagt, så har jo du alle muligheter til å sørge for at du ikke ender opp på samme måten, det styrer du jo mye selv gjennom de valgene du tar og prioriteringene du har.

Skrevet

Mine svigerforeldre er lik dine tror jeg. Veldig glad i sin nærmeste familie, og stiller alltid opp om de kan, men verden omkring bryr de seg lite om. Har ikke sett en eneste bok i huset deres, bare magasiner og ukeblad. Har prøvd å hatt en "intelligent" samtale med svigermor ang verdens forhold og sånt, men hun var helt blankt og helt uinteressert..:) Ikke at hun er mindre intelligent altså, hun bare bryr seg ikke. Heldigvis en super svigermor ellers, og kjempesnill med ungene, de er alltid førsteprioritet! :)

Skrevet

Glemte å skrive at de er 60 og 57, så en god del eldre enn dine svigerforeldre, HI, men svigermor var 44 da jeg kom inn i familien, og ingenting har forandret seg på de årene..:)

Skrevet

Er nokså sikker på at de stemmer SV og AP om en annen ettersom det passer med hvem som hadde siste ordet i debatten de såg sist.

Skrevet

Ja, ja, der fikk du jo svaret ditt - SV eller Arbeiderpartiet!

Skal ta igjen med samme mynt: typisk sosialister som 14:41 å sette andre i bås! Glad jeg ikke er sosialist! Totalt usaklig å dra politikk inn i det HI spør om!

Godt valg!

Skrevet

HI her.

Jeg aner faktisk ikke hva de stemmer. Men de kunne nok tenkt tanken på FRP - men jeg tror ikke de er såå dumme :P

Ja, det er faktisk helt rart at svigermor på 43 er så "ute" hva angår teknologi og fremgangen på slikt. Hun er hjelpepleier og har gått den gode gamle "husmorskolen" ;)

Svigerfar er industriarbeider - han misliker jobben sin men er for inngrodd til å gjøre noe med det, 46 år gammel.

Og, ja, jeg kan absolutt gjøre noe for å ikke bli som dem. Jeg håper bare ikke jeg blir for inngrodd - det blir liksom litt frykt for det også når man ser sånne "tilfeller" som det ;) De har liksom ALL familie innen en 5 min radius med bil. Og ingen venner som de kan besøke utenfor kommunegrensa.

Samboeren min syns faktisk det er litt rart at jeg har familie litt utover hele landet!

Skrevet

Høres ut som moren min.. Hun var hjemme med oss barna da vi var små, og kom seg aldri ut i jobb igjen når vi vokste til. Livet hennes består av å stelle hjemme, gå på butikken, besøke barn, barnebarn og mora si innimellom, lese ukeblader og se på tv.. venninner er hun hos kanskje 2-3 ganger i året, drar på shopping eller lignende likeså..

Hun har ingen utdannelse, ikke engang videreående, og har sikkert ikke vært på ferie på 15 år! Kommunegrensa forlates sånn ca 2 ganger per år (julehandel og vårsalg). Kino, resturant o.l er et fremmedord..

Må nevnes at hun har litt plager med depresjon, men hvem blir vel ikke deprimert av å leve sånn i år etter år?! Hun klarer ikke se at en selv har ansvar for egen lykke, men snakker negativt om alt og alle "som tror de er så mye bedre enn henne og ikke unner henne noe"..

Hun vil rett og slett ha det sånn, selv om det ikke gjør henne nevneverdig lykkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...