Trinemp Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Når jeg var hos jordmor for to uker siden hadde hun snudd seg, men ikke festet seg, de to siste dagene føler jeg at jeg liksom har kjent så mye mindre liv enn vanlig. Det er noen små dunk i ny og ned, men ikke noe skikkelig turning liksom. Er i uke 35+2, kan det være for at hun har festet seg? Jeg prøver å dytte litt på henne å da sparker hun litt, men llers veldig, veldig stille. Har hørt dem kan roe seg der jeg er nå, men jeg vet ikke. Noen som vet eller har noen råd? Blir glad for svar, for blir litt bekymret..
Rosmarin*fødeklar* Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Har samme erfaring, det er mye roligere, men jeg merker liv av og til. Nevnte det for jordmor på kontrollen i går, og hun ville jeg skulle dra inn på sykehuset for en CTG-sjekk. Som hun sa, det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Var ikke så bekymret selv, men mannen fikk helt hetta når jeg fortalte det til ham, og sa bare kom deg på sykehuset med en gang! Ble sittende i sikkert 1,5 time med registrering, og alt var i orden. Spør jordmor om en sjekk, så slipper du å bekymre deg.
Rampongi Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 jeg hadde det også sånn i uke 37. Dette fordi ungen min lå i tverrleie frem til da og hadde all verdens plass til tumling, så snudde hun seg med hodet ned og fikk litt mindre plass og det ble mindre liv. Jeg var inne til ctg-scanning og alt var fint. Men ikke slå deg til ro med det, ring føden, så får du kommet inn å sjekka. Som Rosmarin sier, bedre med en sjekk for mye. Etter at jenta mi snudde seg med hodet ned har hun dager hvor hun er kjempeaktiv og andre dager nesten helt stille, det er litt skummelt synes jeg. Nå er jeg i uke 40 og håper på å føde i løpet i helga så da får jeg andre ting å bekymre meg over i stedet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå