mamma&piratene Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 HVilken av disse setene ville dere valgt og hvorfor? Og med eller uten base?
♥2 små gull♥ Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Jeg ville uten tvil valgt MED base. Hvis du har isofix i bilen er dette en kjempeenkel OG sikker måte å feste setet på, og har du ikke Isofix kan du feste basen med selene. Det forenkler hverdagen enormt å bare kunne klikke av og på setet som det passer deg, slippe det evige styret med seler HVER gang du ønsker å ta setet ut av bilen. Veldig greit å kunne ta ut hele setet og slippe å vekke barnet hvis det har sovnet i bilen. Hvilket av setene du bør velge (hvilket jeg ville valgt hvertfall) avhenger av hvilken vogn du har kjøpt. Vet hvertfall at Maxi Cosi bilsete kan settes på mange forskjellige understell, og det er også ett stort pluss i mine øyne. Sjekk det først, om noen av setene kan settes på vognunderstellet ditt. Dette er hvertfall viktige kriterier for meg
mamman til to gutter Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Vi hadde maxi cosi til førstemann og var veldig fornøyd med det og vi kommer til å bruke det denne gangen også. Vi har ikke hatt base og jeg skjønner ikke poenget med det. Vi tok setet ut og inn av bilen hver gang og det bar ca 15sek å feste det med beltet når man har gjort det noen ganger og det er ikke noe sikrere med base hvis man fester det riktig med beltet. Det å kunne sette setet på vognunderstellet ser jeg heller ikke noe poeng i. Vi tok aldri av bagen for å sette vogna inn i bilen og hvis jeg skulle hatt bilsetet på vognunderstellet, så måtte jeg tatt av bagen for så å sette bilsetet på og da er det like lett å enten bare bære med seg setet eller flytte babyen over i bagen. Babyen bør uansett ikke sitte lengre enn nødvendig i bilsetet, så hvis man skal feks inn på et kjøpesenter, så er det beste å flytte babyen over i vogna uansett. Hvis man skal en rask tur på butikken, så er det veldig greit å bære setet med seg inn i butikken og så sette det oppi handlekurven mens man handler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå