signe maten Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Kjøper dere dyre dresser til barna som fyller 1 år i løpet av vinteren? Hvis ja, hvorfor? Jeg kan ikke finne en god grunn for min egen del og lurer derfor på hva jeg kan ha "glemt" Mine grunner for å la være: Magnus blir 1år i november. Han kan ikke gå enda - men fullt mulig han gjør det før vinteren, men ikke veldig godt tregner jeg med. Altså - jeg trenger ikke en vinterdress som holder han tørr fordi jeg setter ikke en unge som kun krabber i slapset ute for å leke. Han kommer heller ikke til å være ute når det er på det kaldeste - for da kommer jeg ikke til å ville holde han med selskap! Hvis vi skal ut og ake/leke i snøen vil jeg tippe at vi ikke kommer til å være ute lenge nok til at han blir kald og våt. Og blir han det så går vi inn! Skal vi ut på det kaldeste/våteste så kommer han til å sitte i vogna og være varm og tørr der. Han går ikke i bhg. Har ei venninne som har kjøpt den dyreste reimadressen til sin sønn som er en mnd yngre enn min sønn - kun det beste og alt det der. Jeg har skikkelig vanskelig med å forsvare det å kjøpe en dress til 1300kr til unger under året, og ville aldri funnet på det. Kunne kanskje/muligens kunne forsvart det hvis ungen går i bhg, men syns heller ikke det er med på gjøre det ok.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Kjøper ikke de dyreste merkene, men synes godt en 1-åring skal få lov til å leke i slaps, snø og ellers ute på vinter`n =) Mine har ikke gått før de var over året alle 3, men de har alltid kost seg ute uansett.
signe maten Skrevet 11. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2009 Joda, selvfølgelig skal han få lov til å leke ute Men jeg tviler på at vi gidder de aller værste dagene med slapsevann i gatene - jeg må jo ut jeg også Og jeg kan ikke fordra å være ute når slapset har trekt inn i skoa før en har kommet to meter ut i gårdsplassen
77modell Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Enig m deg!! Syns det er no skikkelig tull, syns faktisk ikke de er sååå mye bedre heller! Eldste min er 12 år å med 3 unger så har vi prøvd en del! Men enkelte er jo sånn at de alltid skal ha det dyreste uansett. Vi har kjøpt på obs også å de var veldige brae! Regnklea på kapphal var vel best i test, de va IKKE dyrest! Å sånn e det me dresser også
tre små... Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 syns godt en som er født i nov kan få en skikkelig vinterdress.. men trenger jo ikke være den dyreste.. men det trenger det jo ikke være til et større barn heller... men en som blir 1 år bør få en like god dress som en på feks 2 år eller 3 år.. for kan godt være ute og kose seg i snøen. og syns det er morro å leke og ake osv når det er snø og kaldt. når har ikke mine vært født på vinteren da.. så har vært litt mer baby den første vinteren sin.. da syns jeg det er bra med feks en ulldress.. for de leker jo ikke i snøen og ligger i vogn. men neste vinteren når de feks har vært 1 1/2 så har de fått skikkelig dress. så enig at de ikke MÅ ha en dress til 1300kr.. men ville likevel kjøpt en dress som virket god og vanntett osv slik jeg ville gjort til alle barn som skal leke i snøen:) i februar-mars er det jo fortsatt vinter og et barn født i november vil være 15 mnd..
Gjest Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Så lenge han ikke går i barnehage og du sier det du sier, ville jeg heller ikke kjøpt en dyr vinterdress. Min begynnte i banehage i august, kunne ikke gå da men fyllte 1år i begynnelsen av speptember og da tok han sine første skritt. Jeg valgte Reima for det var det mye snakk om her inne og jeg hadde ikke peiling..... jeg kjøpte en brukt reimadress som en ikke kunne se var brukt til halvpris på finn.no Men du vet jo hva ditt barn har behov for. Ikke heng deg for mye op i diskusjonene her inne.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Det aller viktigste med de minste dressene er at de er VELDIG myke og bevegelige, om det er en dyr eller billig dress spiller ingen rolle, men grunnen til at så mange velger reima og lovpriser den er nok fordi den er helt fantastisk bevegelig for de aller minste barna ( i tillegg til vanntett og vindtett) De koster forresten ikke 1300 før du må opp i 4 årsstørrelse. Babyserien går opp til str 98 og koster 899. Men det du spør om er om å kjøpe dyr dress til 1 åring, jeg ville nok ha kjøpt en dress som vil passe helt til våren. Så om du feks kjøper en tynn reimadress nå så kan du ha ulltøy under den gjennom vinteren og så har du den som vårdress til våren. Da er jo gutten din 1.5 år og langt mer bevegelig enn i høst. Bruk heller 900 kr med en gang fremfor å ende opp med å kjøpe 2 dresser som kanskje ikke er helt optimale. Jeg er ikke opptatt av tester, men barnets komfort ). Uansett hva du velger: IKKE kjøp noe som barnet ditt blir stiv i og ender opp med å gå som en pingvin, da får barnet enn helt annen opplevelse av å våre ute enn ønskelig.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Har ei som fyller år i desember. Hun hadde en ordentlig dress den vinteren hun ble 1 år ögså. (En troll dress) Vi var selvfølgelig ute å lekte i all slags vær, også slaps. Hvorfor ikke? Ungen storkoste seg. Hun lærte seg også å gå, og klarte også å gå ute siden hun hadde en dress som ikke hemmet henne. Kameraten hennes som var eldre og egentlig flinkere til å gå, klarte ikke gå ute. Grunnen var at han hadde en stiv dress som hemmet bevegelsene hans kraftig. Han syntes heller ikke det var noe særlig å være ute siden han fort ble kald og våt. Vi krabbet, gikk og lekte masse i snøen og slapset når det kom, var ute mange timer hver dag. Det er vel en selvfølge at barna er ute å leker i all slags vær selv om de ikke går i barnehagen? Minstemann har lekt ute i all slags vær med storesøster siden han var 9mnd. Krabbet rundt og lekt i sølepytter. Han elsker det! Men det er klart at det er fornuftig å ha på ordentlig tøy og sko selv også. Så om du ikke har det selv, så er det kanskje på tide å investere litt i det til deg selv.
signe maten Skrevet 11. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2009 Selvfølgelig skal man være ute og leke selv om man ikke går i bhg - men når man er hjemme så har man mer muligheten til å velge om man vil ut eller ei. Jeg har fortsatt vanskeligheter med å forsvare 1300 kr i dress. Og har klokketro på at det finnes dresser min gutt vil kunne bevege seg i ute uten og bli verken våt eller kald! Jeg har forsåvidt vanskelig for å forsvare 1300 kr for en jakke til meg - enda jeg ville kunne brukt den i maaange år fremover ..sannsynligvis.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 Da sparer du 400 på å kjøpe reima sin ;o) koster jo som sagt 899 den, og Hm sine koster da jammen meg 500 så det er faktisk ikke veldig store penger å spare på å kjøpe "billig" heller. Hvis dere får flere barn så får dere jo brukt dressen dobbelt opp, og du kan også selge den når Magnus har vokst fra den hvis ingen skal arve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå