Gå til innhold

Uke 21 og har kun lagt på meg 2 kg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? jeg trodde en skulle legge på seg mer når en har kommet så pass langt..jeg er en av di som VELDIG gjerne vil legge på seg og syns det er kjempekjipt å bare ha lagt på seg 2 kg når jeg er 21 uker på vei..har lest at babyen får lavere fødelsvekt hvis mor ikke legger på seg nok..blir jo kjemperedd av å lese sånn..nå har jeg ikke lett for å legge på meg heller,men er frisk og rask..

Noen andre som ikke legger på seg men som gjerne vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gravid med nr 3 og har tydeligvis en kropp som vanskelig for å legge på seg under graviditet (har ikke det ellers, men er slank da).

I de to forrige svangerskapene la jeg på meg 5 og 7 kg, fikk barn på ca 3,5 kg hver gang, så hadde ikke bekymret meg så mye for det!

Skrevet

jeg er i uke 24, og har kun lagt på meg 3,2 kilo. Ungen har det likevel helt fint, og er faktisk større enn normalen. Fosteret tar det den skal ha uansett:)

Skrevet

Jeg er i uke 23 og har lagt på meg 900gram så langt. Stresser ikke i det hele tatt. Forrige svangerskap(for ett år siden) hadde jeg lagt på meg 7kg totalt og fikk ei frisk snuppa på nesten 3kg. Vi er forskjellige, så kropp fungerer også på andre måter. Ikke stress med det ;)

Skrevet

Jeg er i uke 22 og har lagt på meg 1.8 kg. Men magemålet er akkurat på streken på skjemaet. Babyen tar det den trenger i følge jordmor. :)

Skrevet

Er i uke 24 og har i følge vekta hos jm lagt på meg 7,2 kg, noe jeg ikke kan skjønne siden jeg ikke er blitt spes stor. Bruker fortsatt de samme klærne som ellers, bare litt trangt i buksesmekken.

Har pleid å veie meg på jobb og den har kun vist 2 kg oppgang siden jeg ble gravid. Og har aldri veid meg hos jm før nå, så får se på jobbvekta igjen.

Uansett. Om du er frisk og alt ser bra ut med den lille i magen, så skal du ikke bekymre deg så mye. Personer som er små, legger gjerne ikke på seg like mye som store og det er heller ikke bra å legge på seg for mye om en er liten. Kan jo være at du går ned i deg selv, babyn tar det den trenger men at du vil komme til å veie mindre etter fødsel enn hva du gjorde før graviditet.

Kos deg videre du og slapp litt av, kilone kan fort nok komme og kommer gjerne fra nå og fremover.

Skrevet

Så heldig du er :-) jeg kommer ikke inn i noe av bukser og synes det er tungt. Like langt som deg og har lagt på meg 7 kg... (føles mye for har aldri hatt ekstra kg på kroppen....

Skrevet

Jeg er komt like langt som deg, og har ikke langt på meg noe mer enn du. Sjekket vekten fra 1.mann. Ligger omtrent på samme "kurve" som da. (på kontrollen i uke 23 hadde jeg gått opp 3kg) Da gikk jeg opp totalt 14kg, så det er fortsatt god tid å legge på seg. Ville iallefall ikke begynt å stappe i meg alt mulig for å gå opp i vekt. Så lenge du spiser, har det bra og magen vokser, så er det ingen ting å tenke på. Kroppen vet stort sett hva den har behov for. Så stol på at kroppen gjør jobben, og spis når du føler behov fpr det. Er ganske vanlig å ha en periode mellom uke 20 og 30 en gang der man er voldsomt sulten og spiser mye (hadde det sist, og de fleste jeg har snakket med har også hatt det slik), og da kommer kiloene helt automatisk. Tro meg, det blir nok tungt nok til slutt uansett. Vær glad du slipper å drasse på så mange ekstra kilo så tidlig

Skrevet

smil og vær glad, det er ingenting å bekymre seg for! om kroppen din trenger det legger den på seg det den trenger når den har behov for det!:)

selv har jeg lagt på meg 3-4kg og er 31uker.. har ikke gjort noe hverken til eller fra, spist det jeg har hatt lyst på og når jeg føler behov for å spise. jordmor er storfornøyd, og jeg er fullt klar over at det kan komme 10kg de neste 9 ukene..

det er normalt med de som legger på seg mye med en gang, og de som legger på seg mye på slutten og dem som legger på seg jevnt hele veien.

kos deg du, det kommer når det trengs!:)

Skrevet

Tusen tusen takk for svar=) nå ble jeg så letta!! alle jeg har snakka med og lest om har lagt på seg så mye,så jeg følte meg litt unormal..men nå ser det ut som jeg ikke er alene,å det gjorde så godt å lese=) så tusen takk alle sammen så har svart på innlegget=)

God helg=)

Skrevet

He he, jeg er litt sjalu på deg:)

Jeg er slank til vanlig, men legger på meg mye når jeg er gravid.

Er nå i uke 18 med barn nr 3, og har allerede lagt på meg 10 kg....

Dette lover ikke bra!

Skal virkelig prøve å begrense meg, men er så fryktelig sulten hele tiden, og blir kvalm hvis jeg ikke spiser!

Skrevet

er nok mange som misunner deg akkurat den der...

jeg legger veeeldig lett på meg til vanlig, men nå er jeg snart 28 uker, og veier det samme som da jeg fant ut at jeg var gravid. gikk ned ca 5 kg tidlig i graviditeten.. men jeg er ganske stor fra før av, så er jo bare kjempebra for meg at jeg ikke legger så på meg nå.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...