<3Miinsiin<3 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 jeg er nå 7+ 5 og skal på tidlig UL torsdag neste uke pga at jeg tok en vaksine før jeg ble gravid, + at jeg var hos tannlegen og hadde bedøvelse, så derfor skal de bare sjekke. Men jeg lurer veldig på om tidlig UL er innvendig UL??? skal til en gynekolog nemlig! Hvordan fungerer i så fall det? er det vondt?? får dere se bilde??? Litt nervøs!!
<3Miinsiin<3 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2009 mener selvfølgelig før jeg viste at jeg var gravid, var ca en uke på vei da jeg tok vaksinen!
Marielle_23 Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 På meg tok de en innvendig UL i uke 8. Var litt ubehagelig men ikke vondt. Gyn tok en lang tynn "stav" inn i skjeden, og kunne da se på fosteret, fostersekken, høre hjertelyd, se at livmoren så normal ut og hadde normal størrelse i forhold til graviditeten etc. Han måle bittelille klumpen inni der, fostersekken, sjekket hvor i livmoren fosteret hadde "festet seg" etc. og sammenlignet målene, på den måten kunne han regne ut på et program om alt var i riktig størrelses forhold til hverandre.. Gikk kjempefint, ikke noe å grue seg til selve undersøkelsen for, men man er jo alltid litt nervøs for om de vil finne noe galt med fosteret.. Masse lykke til iallefall!
Marielle_23 Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 ..og ja fikk bilde... hehe, er bare en bittelien klump, men stas for det om selvfølgelig...og veldig kos å høre det litte hjertet slå
<3Miinsiin<3 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2009 takk =) egentli så har eg ingen dårlig følelse, så eg trur nok at alt e bra me lille spiro inni der, men man kan aldri vita, så eg glede meg te da e øve =)
<3Miinsiin<3 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2009 måtte du betala for detta sjøl?? sjøl om legen som har bestillt time?? å avt. ka koste da??
Marielle_23 Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Jeg betalte selv, men jeg bestilte timen selv også fordi jeg ikke ante hvor langt jeg var på vei... betalte 500 kr..
Gjest Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 når legen bestiller timen så skal du ikke betale for noe, siden det er legen som vil ha deg på UL kontroll.. jeg betalte ingen ting når jeg var på UL forige uke (uke 8 +1).. fikk med bilder av mine to små.. men hjerte lyden fikk vi ikke høre, men fikk bekreftet at hjertene slo slik de skulle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå