Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Ååh...jeg sitter her med verdens skjønneste jente på 3 mnd. Og er glad, lykkelig, sliten, trøtt, sliten av amminga, sliten av husarbeid...og veldig ensom! Skulle ønske jeg hadde noen å dele hverdagen med. Jeg kjenner INGEN her som har småbarn her i området, og helsestasjonen vår har enda ikke satt i gang en barselgruppe pga en eller annen dame som har det ansvaret er sykmeldt. "Du blir invitert etterhvert", sier de. Vi bor langt unna absolutt all familie, har ikke en tante i nærheten engang. Hver dag han er på jobb (han har lange vakter) er jeg alene med tulla og misunner alle med et sosialt liv. Jeg skulle ønske noen bare kunne holde henne litt av og til eller bare ta en bleie en gang i blant. Eller gå tur eller på cafe. Jeg ser familien ca. 2-3 ganger i året. Noen som har det likedan? Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Hm, du kan jo porøve å bli kjent med noen her via dib? Gå inn på DIB-treff og arranger er treff f eks, helt sikkert mange slike i din situasjon! Ellers ser jeg mange annonser i Foreldre og barn der mange mødre søker venninner og lignende på det stedet de bor. Du må bare gjøre det beste ut av situasjonen rett og slett. Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Hei hei, det høres ut som har det slitsomt om dagen. Sender deg en stor klem! Nå vet jeg ikke hvor du bor, men kanskje det finnes andre opplegg en barselgruppe du kan bli med på. Her hvor jeg bor har vi både morbarn trening (uhøytidelig, mange mammaer med unger og veldig sosialt), babykino og ikke minst babysang. Alle tre er forumer hvor ingen ser rart på deg om du kommer opp å prater med dem. Og så kan man jo bare si at man ikke kjenner noen og har lyst til å bli kjent med noen med småbarn så skal du se at det er andre som har lyst til å bli kjent med deg :-)
Gjest Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Jeg hadde det sånn i forrige perm. Redningen ble trilletreff i regi av kirken i kommunen jeg bodde i. Jeg er langt fra troende men syntes det var hyggelig der for det :-) Det finnes jo i mange kommuner, kanskje også i din?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Skjønner godt hva du mener. Jeg også er veldig mye alene hjemme, selvom samboer jobber normale dager. Men vi holder på å pusse opp, og akkurat nå er han ute hver kveld etter jobb og maler huset. Jeg kjenner ingen her vi bor, flyttet for halvannet år siden. men vi har hatt et barseltreff, og skal på et til neste uke. Så håper jeg kommer godt overens med noen av dem, slik at vi også kan treffes etterpå. Men så hva gjør jeg..? Sitter på internett, leser bok, bruker lang tid på frokosten, duller med lillegutt på 2,5 mnd (men han sover jo stort sett..) Burde vært flinkere til å gå tur, men.. Vasker klær og finner ut av hva vi skal ha til middag.. Ikke så veldig givende, så begynner vel å kjede meg ganske snart. Men er ganske bedagelig annlagt, så foreløpig går det greit. Har du bil, da? For uansett er det vel kanskje godt å komme seg ut, og ikke bare rundt huset. Du kan jo strikke, sy, ordne verdens kuleste fotoalbum til jenta di. Gå tur. Se en film. De blir nok ganske krevende altfor fort likevel, det er ikke mange månedene igjen før du savner tiden da hun var roligere :-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Tusen takk for fine svar, alle sammen. Jeg kan prøve å lete litt etter andre happeninger - lurer på om de har åpen barnehage her..? Trodde det egentlig var for dem med litt større poder..? Babysang har jeg ikke tenkt på, men kan prøve å lete opp! Til deg som lurte på hvor jeg bor; ikke så veldig langt unna Jessheim HI
Kassie Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Huff, er ikke lett når man ikke kjenner noen. Ser du har fått noen svar allerede. Her jeg bor (er en liten by) så har de noe som heter barnasturlag, der kan man trille tur sammen med andre i perm. Dette er ca en gang i uken. Da er det lett å komme i snakk med noen, så kan du se om du "klikker" litt ekstra med noen der. Hadde jeg vært deg ville jeg også hengt opp lapp på en butikk eller helsestasjonen å spurt om det var noen som ville treffes til kafé, turer eller bare være sosial. Du kan legge med en e-post adr så slipper du å gi ut tlf nr ditt. Er mange som føler som deg så er sikkert flere der du bor som venter på en mulighet. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Det var jeg som lurte på hvor du bor. Jeg bor faktisk på jessheim jeg. hehe Jeg er heller ikke med på så mye babyting utenom å møte venninner som har baby.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 Ser du bor ikke så langt fra Jessheim, kan jeg spørre hvor du bor, jeg bor heller ikke så langt fra jessheim, nærmere bestemt i Nes kommune. Kunne ha trilla tur med meg innimellom hvis du har lyst til det:-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 Spør på helsestasjonen, de har ofte oversikt over hva som skjer i distriktet. Nå bor jeg langt unna Jessheim (selv om jeg faktisk er født og oppvokst der ), men her jeg bor er det babysang både på kulturhuset (musikkskolen) og i frikirken, frelsesarmeen og den vanlige menigheten. Jeg gikk på musikkskolen og det var kjempekos, vi var flere mammaer som gikk på cafe etterpå, for de utslitte ungene sov i timesvis i vogna etter all sangen og dansingen. Du kan jo også melde deg på f-eks babysvømming, eller gå på biblioteket når det er høytlesningsstund for de små, selv om det er beregnet på litt større barn møter du på andre hjemmeværende mammaer. Her i byen har også Røde Kors cafe for ensomme mammaer en gang i uka, det er mye innvadrere der, men også nordmenn. Mulighetene er der, du må bare finne dem. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #12 Skrevet 13. september 2009 Tusen takk for kjempefine tips!!! Jeg har allerede begynt å lete etter tilbud ) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå