Gjest Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Min lille baby på 4 uker har, so babyer flest, en del valker. Noen av dem sitter på halsen og i dag synes jeg hun ser så rød ut inniblandt to hudfolder. Huden der får jo aldri luft, men prøver jo å vaske og tørke godt inni der likevel. Er det noe som kan gjøre? Har prøvd å løfte bort valkene litt og blåse luft på et par ganger i dag, men hun er ikke helt fornøyd med dette, hehe... Er bare redd hun skal få sår og vondt :-/ Kan jo ikke punktslanke halsen hennes heller liksom.
Lea Laus Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Hahaha, skulle gjerna ha punktslanka halsen på min lille, får jo ikke knyti no lue under der! Men fra spøk til revolver, dette lurer jeg på også!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Plutt har vært sånn hele tiden, men det er blitt bittelitt bedre nå som han strekker på halsen sin litt mer. Vasker så godt jeg kan og tørker så godt jeg kan, men klam blir han uansett, enten det er svette, sikkel eller gulp som samler seg nedi der. Har ingen gode tips, men når det har stått på som verst har jeg smørt aloe vera eller rompesalve der. Han virker ikke som han plages noe av det da, så jeg har bare latt det være med det.
Gjest Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Jg har vurdert litt Inotyol, men er tvilende til hvor lurt det er. Har tenkt på talkum eller noe sånt også, evt potetmel. Noen med erfaringer her?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Jeg har brukt å smøre på aloe vera eller a-krem jeg.
Snuppa! Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Jeg tok sinksalve på og vaska morgen og kveld, etter det var hun aldri sår i valkene i halsen mer:)
elikatt -mamma til 4- Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Jeg har brukt potetmel, synes det funket bra. Men husk å fjerne potetmelet etter en stund, potetmelet suger til seg fuktigheten og blir til klumper som gnager og gjør rødheten verre hvis man ikke passer på! Jeg snakker av erfaring! ;-)
3småtroll♥ Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Som flere her; potetmel! Men trikset er å tørke potetmelet i en tørr stekepanne på svak varme! Det lærte jeg av min mormor på 80 år;) Mellomste min var direkte tykk som baby og hadde masse valker! Tørket en del potetmel og brukte alltid det på henne-er supert!
Gjest Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 Tusen takk for gode råd, skal prøve ut dette her :-)
Frk Vims Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 Jeg har rett og slett brukt litt babyolje direkte på halsen, legger seg som et beskyttende lag. Tror det har hatt virkning, halsen har vært fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå