Gå til innhold

når vi skal lage grøt av mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan vi bare røre ut pulveret i gryta da?

eller måå vi riste det i en flaske først. ( før vi tar det i skåla)

veldig greit med anonymforum :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en ferdigblanda flaske med mme og tømte litt oppi skåla for grøt, så fikk hun melk atme..

Skrevet

men hvis jeg ammer, skal kun lage litt grøt. men kan jeg ta melkepulveret rett i gryta? slippe å riste i flaske tenker jeg ?

Skrevet

Hvis du lager grøt av grøtpulver, så trenger du ikke å ha det i en gryte i det hele tatt fordi den grøten ikke skal koke. Mme skal vel ikke bli for varmt, så hvordan du skal gjøre det hvis du skal lage grøt selv, vet jeg ikke, men kanskje koke grøten med vann først og så røre mmepulver inn etterpå?

Skrevet

jeg lager maisgrøt av nan2. men renkte om jeg kunne koke opp vann, så ta i mme pulver rett i gryta? :)

Skrevet

Jeg har alltid lagt det i en flaske, fordi det er lettere å måle opp rett mengde vatn. Bare riste og så er det ferdig. Ville nok ikke laget det rett i panna fordi det ville blitt veldig varmt. Melken skal jo ha kroppstemp, eller litt varmere nåd du lager grøt. Ikke kokvarm.

Om du ikke har flaske, så hadde jeg rørt melken ut i litermål, kopp o.l. Tøm det i en skål og bland inn grøtpulver. Lurt å bruke gaffel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...