mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Knerten har plukket litt mye på neglbåndet på storetåa ( på siden av neglen) Nå har det selvsagt blitt betent. ( ikke ring barnevernet er du snill) Tåa er rød og det er blitt en gul/grønn blemme lokalt ved neglen. Og drittlegen som jeg og Knerten bruker er jo bare opptatt på tlf og med pasienter. I går kveld hadde vi foten i grønnsåpevann og han har sovet med sårsalve på tåa. Det har ikke blitt bedre av det (ennå). Hva gjør jeg, er amputasjon eneste utvei???
Reveenka Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Ja, da var barnevernet rigt, så er hvertfall dèt gjort! Mer grønnsåpebad hver kveld, evt også morge. Ka ta to-tre dager før det blir bra. Sårsalve, mener du Fucidin ? De er fi. Er tåa varm tyder det på lokal betennelse, det adre du sier tyder jo også på det. Kommer det feber ka det ha blitt e systemisk betennelse(altså betennelse som rammer hele "systemet", ikke så valig) Og heeelt uprofft - jeg er e "plukker", så jeg ville prøvd å stikke et lite hull på blemma med e steril nål og klemt ut litt gørr....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2009 Nei jeg brukte en som begynner på B. brudeline kanskje, nei det så ikke riktig ut.... Og, men da er det ikke stort mer legen gjør heller da? Er i grunn litt lei han legen min kjenner jeg. To timers forsinkelse HVER gang er helt vanlig:-) Fucidin kan kjøpes på apotek ikke sant:-)
Reveenka Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Fucidin kan kjøpes på apotek - tror ikke du må ha resept. Prøv å få ut det som er i blemma, og vask med Pyrisept el. sterilt vann, og så grønnsåpebad x 2 hver dag. Bruksanvisning på salven. Spør på apoteket, hvis de ikke har den eller du må ha resept. Kjipt med så mye forsinkelse hver gang, da..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2009 Ja kjempekjipt, det er bare jeg som er litt pinglete når det kommer til leger:-) Litt redd for å bytt vet du.... Og ene legen her jeg bor har jeg jo gått i klasse med på barne/ungdomsskole, kan liksom ikke se for meg å bli undersøkt av han....hi hi hi.. Nå får jeg ikke lov til så mye som å se på tåa:-D, jeg får vel finne en måte å lure han på, men da kjøres det på med grønnsåpe og fucidin, ingen amputasjon i dag med andre ord:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå