tonebf Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Vis man har fast 20 % stilling men jobber veldig mye ekstra som da vil tilsi nesten 100 %. Så blir man sykemeldt utover i svangerskapet, vil man da kun få sykepenger for de 20% ? Vil man også da få fødselspenger av den faste 20% eller vil de ta utgangspunkt i lønningen de siste mnd? hmmm ble litt rotete dette her... Takk for svar
Snuppa! Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 De vil ta utgangspunkt i lønningene de siste mnd, uavhengig stillingsprosent mener jeg. Jeg har selv hatt variabel inntekt de siste mnd,er sykemeldt nå da og de regner ut sykepenger fra mine beste mnd.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Tror det er flere muligheter når man har variabel lønn.. Men tror det vanligste er et snitt av de siste 6mnd eller noe i foreldrepenger. Var iallefall det jeg fikk. Var også sykemeldt på slutten, fikk utbetalt sykepenger etter samme prinsippet. De skal uansett beregne "lønn" ut fra hva du faktisk har tjent, og ikke stillingsprosenten din
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 De regner et gjennomsnitt av de tre beste av de seks siste månedene du har jobbet :-) Foreldrepengegrunnlaget blir det samme som sykepengegrunnlaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå