Gå til innhold

hvordan har dere det?


odavi

Anbefalte innlegg

hei.

jeg er i uke 33 nå og synes tiden går fort men samtidig seint.

føler meg heldig hvis ikke fødeklar nå men ser mer frem til å gå ut i permisjon siden formen varierer veldig fra dag til dag.

har også begynt å savne mitt vanlige tøy, så det er mye å se frem til.

først og størst av alt lille gutt(er så spent på hvordan han ser ut:) januar handel, samt gleden av å bruke mitt vanlige tøy.

gleder meg til å kunne dulle med den lille og trille tur.

 

 

hvordan har dere det?

form, forventninger, synes dere ukene går seint osv...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er i uke 30 nå, og jeg synes tiden går litt seint....

Men, tror det har en sammenheng med at jeg har vondt i bekkenet + en stor mage, halsbrann og konstant "tissetrang"!! I tillegg til dette har jeg to barn på 4 år og 1 år 10 mnd som krever mamma sin fulle oppmerksomhet.

Prøver å nyte tiden som er igjen, for hvor travelt kommer det ikke til å bli når tredjemann kommer og skal ha sin del av oppmerksomheten??

 

Har vært sykemld i 3 uker nå og hadde egentlig tenkt å prøve aktiv sykemld fra i morgen, men blir mer og mer i tvil.... Skal til legen i morgen, så da får vi se!!

Gleder meg masse til den lille kommer - og ikke minst til å se hvem det er! Er glad de to eldste går i barnehage for da får jeg jo tid til å dulle og bli kjent med nykommeren på dagtid!

Tror livet som trebarnsfamilie både kommer til å bli utfordrende og travelt, men og VELDIG koselig!

Apropos klærne mine vet jeg av erfaring at jeg sjelden kommer inn i de før det har gått noen mnd. Derfor tenker jeg ikke så mye på det!!

Nå tenker jeg mye på at jeg må få unna julegaveinnkjøpene. Med termin i slutten på nov kan jeg ikke regne med å få gjort stort etter fødselen! Alt man skal bekymre seg for!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 33 nå, og synes egentlig tiden går ganske fort (men samtidig seint ;))

 

 

Er førstegangs, så jeg vet jo egentlig ikke hva jeg går til, og det kan jo gjøre at det føles som om tida går fort...

 

Har vært i god form hele tida, og føler meg enda ikke så utrolig tung. Blir nok verre etterhvert, men håper at jeg ikke skal bli så lei som mange inne her inne på bim. (Jeg regner egentlig med å gå rundt en uke på overtid, for det gjorde mora mi. Søstra mi ble også satt i gang, men dette fordi hun har diabetes...) Akkurat nå bare lider jeg av at jeg har spist for mye - ikke vant til at det er mindre plass der inne fra før! Føles som jeg skal revne på midten, og klarer nesten ikke å ligge. Veldig upraktisk når klokka nærmer seg 3 om natta. (Generelt en del plaget med treg og oppblåst mage. Det må være den graviditetsplagen jeg har...)

 

Forventninger.. Jeg gleder meg til å få alt i hus. Er spent på hvordan den nye livet med barn blir. Gleder meg i grunn til å gå i permisjon i en 9-måneders tid, og bare lese litt fag som en bonus når jeg får tid til det og ellers bare prøve å venne meg til den nye tilværelsen og bli kjent med jenta eller gutten vår. (Vi har valgt å ikke vite.) Håper virkelig alt går bra, med resten av svangerskapet og fødselen og sånn! Regner jo med det, men det er nok ennå litt fjernt og surrealistisk at jeg skal faktisk bli mamma. (Så kanskje jeg skyver det litt fra meg, på en måte, selv om jeg gleder meg.)

 

Dette ble langtrukkent.. Nå gjør jeg vel egentlig best i å gå å legge meg! ;) God natt, og gratulerer til dere som føler dere som "valgvinnere" dette valget! Hurra for rødgrønt flertall, igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det stort sett bra, er 31+4 uker. Merker jo at det er mindre plass til mat og vondt og bli for mett. Spiser derfor lite og ganske ofte.. Er litt mer kvalm nå enn det jeg har vært.. (Ikke kastet opp en gang ennå i svangerskapet, bortsett fra hos tannlegen og da jeg drakk melk i Frankrike). Motivasjonen begynner å dale på jobben, så håper tiden går raskt.. 6 uker igjen til perm :)

 

Har ordnet det meste på barnerommet, så det er ganske klart..

Gruegleder meg til fødsel og tiden etterpå.. Håper alt går bra.

 

Hat nr 1: Halsbrann!!

Hat nr 2: stappmett av ingenting

Hat nr. 3: Når han vrir seg og sparker under ribbena

Hat nr. 4: Vondter i bekkenet, hofter og korsrygg

 

Glede nr. 1: jippi vi ble gravide og gleder oss masse

Glede nr. 2: Alt gått bra så langt og vi nærmer oss slutten

Glede nr. 3: Spark og liv er stort sett en deilig følelse

Glede nr. 4: Snart skal vi få en liten sønn og jeg skal være hjemme i lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er i uke 30 og synes egentlig alt begynner å bli tungt nå. Magen er veldig stor, og tida går ganske seint, selv om det er mer enn nok å gjøre både på jobb og hjemme. Gleder meg veldig til permisjonen nå, og håper å få slappet litt av og hentet meg inn litt før den lille kommer. Merker at det blir mye mindre tid til dette nå med nr. 2 i magen, enn sistgang da man bare hadde seg selv å ta hensyn til.

 

Gleder meg veldig til det hele er overstått da : ) Lykke til alle novemberfødende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 32, og er helt klar til å få ut denne ungen ja!!

Sliter med veldig vond bekkenløsning, halsbrann og kvalme. Har ikke lyst på noe å spise, men samtidig har jeg lyst på alt :P

Tenker også å begynne med julegavene, så slipper jeg det stresset rett etter fødselen.

Er aktivt sykemeldt fra jobben da, så er bare der 2,5time kanskje 2-3dager i uka. Er kun på jobb de dagene jeg ikke har fysio eller kontroll e.l. Å både være på jobb 3 timer og så dra på fysio=utslått med smerter resten av dagen. Så greit å være aktivt sykemeldt så jeg kan styre arbeidsdagene selv :D

Gleder meg noe sinnsykt til november :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30+2 i dag, og tiden flyr fremdeles avsted. Er aktivt sykmeldt, og jobber ca. 6 timer hver dag (deilig å sove til kl. 7 i stedet for 5...). Etter at jeg trappet ned arbeidstiden har det gått veldig greit å jobbe, og tiden går MYE fortere når jeg kan være på arbeid. Koselige kolleger, og jeg får noe annet enn svangerskap å tenke på. Føler meg i tillegg nyttig, og det er fantastisk!

 

Formen er generelt veldig bra. En gigantmage som er konstant i veien, og det er vanskelig å komme ned til gulvet, men det er stort sett alt. Antydning til vondt i korsrygg og bekken, men absolutt til å leve med (er vant til vond rygg). Kan (dessverre) fremdeles spise store porsjoner med mat, men etterpå sprenger det voldsomt i magen! Lærer aldri... Har bygd opp hode-enden i senga, så sover stort sett ganske godt.

 

Kjenner den lille gullklompen sparker og rører på seg hele dagen, og gleder oss vilt til å treffe ham! Blir skikkelig spennende å se hvordan han faktisk er - har jo laget oss en del forestillinger allerede, hehe. Fødselen gleder jeg meg faktisk til. Er førstegangs, så vet jo ikke hvor vondt det er, men blir interessant å se hvordan jeg takler det.

 

Gleder meg også til å komme inn i mine egne klær igjen. Vet det kan ta litt tid, men NOE må da forsvinne på midten etter fødselen...

 

Lykke til med de siste ukene alle sammen, blir spennende å følge dere helt i mål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det forsovidt fint!

Sliter litt med bekkenet og ryggen eneste, men det overlever man. Guttungen har begynnt å synes det er morsomt å terrorisere mammaen sin når jeg er på skolen da. Sparker ribbebeina utav system så jeg må trykke dem på plass igjen, også kjennes det ut som han "skraper" med fingrene nederst i magen.

 

Har heldigvis ikke noen stor mage da så mine gamle klær passer fortsatt(er i uke 31+5 ca). Og jeg klarer fint å gjøre husarbeid og sånt enda :P Er sykemeldt fra jobben da, men skal prøve å få meg aktiv sykemelding..

 

Men må si jeg ser litt frem til å få han ut ja. Er ikke lei av å gå gravid, men er jo litt kos og treffe på ham også. Selv om jeg fikk litt panikk når jeg var innpå oktobermødrene og ser at de begynner og bli fødeklare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 34. uke, og det går forholdsvis greit. Magen er passe stor, og foreløpig ikke så mye i veien. Det er verre med symfysen (bekkenet), noen som gjør at jeg går som ei krøkke og har vanskelig med å løfte beina. Halsbrann, ja. Og den siste uka har jeg fått vann i beina - ikke spesielt behagelig. Men jeg blir mer og mer trøtt, sliten og tiltaksløs, så jeg håper jeg går fra 50 til 100 prosent sykemldt i morgen. Ikke lei meg for å slippe jobben heller, av flere årsaker.

 

Det er godt å høre at det er flere som har et surrealistisk forhold til å bli mor. Jeg kjenner meg veeeldig igjen. Og har nesten ikke ordnet noe som helst til babyen. Heldigvis har jeg en venninne som har lasset på meg en hel del! Tenker jeg blir iherdig når jeg får noe annet enn jobb å tenke på snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...