Gå til innhold

Hvor mange kilo har dere lagt på dere hittil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er vel ikke akkurat bekymret, for jeg vet at barnet har vokst normalt og har det bra, så la meg heller kalle det betenkt. Litt betenkt over at jeg enda ikke har lagt på meg noe. Jeg er 19 uker på vei, så om i uke er jeg jo 5 mnd! Og jeg har enda ikke gått opp noe. Er ikke dette litt merkelig?

Nå gikk jeg antageligvis ned en kilo eller to i begynnelsen av svangerskapet fordi jeg var så veldig dårlig. Kiloene kommer vel selvsagt mere ettersom barnet blir mye større. Men når begynner kiloene og komme da?

Jeg vet ikke om dette har noe og si, men jeg er 20 år og har alltid vært veldig aktiv og trent masse.

Håper at noen kan svare meg. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt på meg 1 kg,på 1 mnd.. Noe som er normalt :) Er 14 uker på vei nå og veier 67 kg.

Men så lenge legen din sier at babyen vokser som den skal osv,tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for! Heller være glad for at du ikke legger på deg all verden.

Skrevet

Jeg er 28 uker i dag, å har lagt på meg 8 kg til sammen. har tatt igjen d jeg gikk ned + gått opp:) nå veier jeg 60 kg:)

Skrevet

Jeg er 17uker på vei og har gått opp 3.5kg til nå i svangerskapet :)

Skrevet

Aner ikke hva vekta var i utgangspunktet. Men fra første kontroll i uke 9 og til neste i uke 21, hadde jeg gått opp 1 kilo. Skal sies at jeg har vært mye plaget med kvalme og oppkast da, så kanskje det er litt av forklaringen på den lave oppgangen . Regner med at vekta viser litt mere neste kontroll.

Skrevet

Jeg er akkurat kommet til uke 16, og har tatt av meg 9-10 kg.

Skrevet

Er uke 18 og er -0,5kg fra startvekt nå.. gikk også litt ned i begynnelsen, så har har jo økt litt i vekt siden uke 10-12..har også fått en ganske så synlig babykul, og alt er bra med både babyen og meg:D Ikke noe å bekymre seg for så lenge du spiser og trener normalt... jeg også er aktiv med trening og hunder som skal ha tur hver dag, men i følge jordmor er dette BARE positivt så lenge babyen vokser som det skal og jeg spiser ordentlig mat ;)

Skrevet

Samme her, hunden min trenger jo mye mosjon så :) Godt og høre at det det ikke bare er meg som ikke har lagt på meg så mye i alle fall!

Skrevet

Ligger på -1 og er 20 uker i morgen.

Tror ikke det er noe unormalt å ikke legge på seg så mye tidlig i svangerskapet når man er mye dårlig, er derfor ikke bekymret.

Gutten min har det veldig bra inni der, han er aktiv og sparker godt, og er akkurat så stor som han skal være:)

Skrevet

Jeg er ca 16 uker på vei, og har lagt på meg 2,5 kg. Og siden jeg er i risikogruppa for å få svangerskapsdiabetes så prøver jeg å passe på hva jeg spiser.

Skrevet

La ikke på meg noe før i uke 20, nå er jeg i uke 23 og har gått opp 3,5 kg. Så ca 1 kg i uka de siste tre ukene. :) Håper riktignok ikke det fortsetter i samme tempo resten av veien, da kommer jeg til å ende på 20+... Men en 10-12-15 kg får vel være greit. ;)

Skrevet

Jeg er 17+1 i dag og har lagt på meg 1,4 kg. Føler det på kroppen og klærne som om jeg har tatt av meg så jeg ble overraska og litt deppa når jeg var på vekta igjen... Er veldig overvektig fra før så jeg hadde et håp om at jeg kunne vente ei god stund enda før de evt. ekstra kiloene kom...

Skrevet

er 15+4.. har ikke lagt på meg noe ennå... men jeg har sliti endel med dårlig matlyst/fordøyelse... så skulle nok egentlig vært opp ett par kilo hvis jeg hadde spist normalt tenker jeg...

Skrevet

12+1 og lagt på meg i underkant av en kilo. Prøver å passe vekten da jeg gikk opp litt i sommerferien, før jeg ble gravid. Håper jeg ikke går opp så mye fremover.

Skrevet

Jeg er i 24. uke og har gått ned fire kg, men jenta i magen vokste som hun skulle, sa de etter UL for to uker siden... :)

Skrevet

jeg gikk ned 9kg fra uke 8-17/18. i uke 19/20 hadde jeg gått opp ca en kg fra det laveste pungtet.. har fortsatt igjen 5,5kg til jeg når utgangspungtet nå, er 31 fulle uker..

det er veldig individuellt når det kommer, noen legger på seg mye tidlig, noen legger på seg jevnt hele veien og andre legger på seg 10kg siste ukene.. kan ikke si når dine kg kommer til å komme, men de komemr nok:)

Skrevet

Har ikke veid meg på ca 1 mnd er 18 uker..Og kunne ikke ha brydd meg mindre om hvor mye jeg veier egentlig.

Opp vil det gå og sånn er det bare

Skrevet

Er i uke 20 nå og har lagt på meg 6kg. Veide før graviditet 52 kg. Sist gikk jeg opp 18 kg, men det gikk av med en gang, så jeg er ikke veldig bekymret for disse kiloene:-D

Skrevet

Først gikk jeg ned ca 2-3 kg til 55 kg, og nå i uke 20 har jeg gått opp til 59 kg. Så da kommer det på litt ;-) men magen buler også godt - er veldig gla i gravidmagen som har kommet de siste 2 ukene.

Skrevet

Først gikk jeg ned nesten 5 kg... da var jeg på ca 55kg tidlig i svangerskapet... Nå er jeg 18+4 og er 58 kg. Så har ikke lagt på meg så mye..

Skrevet

Jeg er fullstendig unormalt eksplosiv vektmessig og har prestert for det første å gå opp i vekt i løpet av mine 17 uker, og dessuten såpass mye som 5 kilo.

Sorry ironien, men av 20 svar over her har nesten samtlige gått ned eller nesten ikke opp noen ting...

:-P

Skrevet

hehe.. Bra sagt flikkiflakkosvsov.... Er straks 23+6 uker og gått opp 10 kg.. slå den dere.. og her om dagen fikk jeg spm om jeg ventet flere... ;o)

Skrevet

har endelig gått opp litt... er i uke 27 nå ca og gått opp 3.5 kg la ikke på meg så mye med førstemann heller 11 kg,

Skrevet

15+1 opp ca 2kg, mot 3 kg forige gong. Då endte eg p åpluss 20, det var tungt, så eg håpar på å enda rund 15 denne gongen. Men ikkje så veldig positiv, kvalm heile tida, einaste som hjelper er mat mat mat. Ingen nevneverdig mosjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...