Mammalucia Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Vår datter på 4 år vl nå ha hull i ørene, og maser fælt om det fortden. Vi har bestilt time, men er veldig usikker på om hun kommer tl å gjennomføre begge hullene (salongen har bare en skyter, så må ta ett om gangen). Har forklart henne at dette gjør vondt, men det endrer ikke motvasjonen hennes, ser det ut til. Hun ser at det gjør ingenting, fordi hun virkelig ønsker seg dette. Det er en jente på 5 i avdelingen hennes i barnehagen som har hull, og etter de ble kjent, så har dette vært et stort ønske. Det er sikkert mange forskjellige meninger om dette men barn og hull i ørene. Jeg for min del har sagt at hun skal få bestemme selv den dagen hun vil ha hull. Jeg husker selv jeg masa fælt fra jeg var 5-6 år om hull, men mamma var beinhard. Ingen hull før du er ti, takk Så nå gjenstår det å se da, om hun tar i begge eller velger å gå ut av salongen etter ett
Mammalucia Skrevet 11. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2009 Oj... la seg inn to ganger.... Kan admin slette denne ene?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Jeg fikk selv hull når jeg var 7 år. Husker det var litt vondt men ikke verre enn jeg tok andre siden også. Men hadde det vært min jente så hadde jeg valgt å gå en plass der de skyter i begge sider på en gang. Mi jente er mer pysete av seg når det gjelder smerte, og er ikke klar for dette. hun er snart 5 år. Hun spurte en gang, så sa jeg at det ville gjøre vondt. Hun lurte på hvor vondt så jeg klemte henne litt på øreflippen (IKKE HARDT), og hun begynte og gråte og sa at dette ville iallefall ikke hun gjøre. Så er ingen mas lenger her nå.. Hun hadde aldri tatt det andre øret også. Tror jeg. Hun kan overaske. Var flink hos legen da vi skulle ta blodprøver. Sååå vet jo aldri.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Hender forresten at innlegg blir lagt inn to ganger her.. Har aldri sett at noe her har blitt slettet av den grunn.. Eller at noe annet har blitt slettet av noen annen grunn heller??
Mymle Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Vet det er mange foreldre som kvier seg til å ta hull i øret på ungene. I framtiden er d jo veldig sannynlig at jentunger vil ha hull i ørene. I vår familie er d en tradisjon at jenteer ska ha hull i ørene. Min jente var et år når hun ffikk det fordi jeg ville heller få gjort det før hun vet hva det er som skjer. Jeg trur ikke hun vil huske dette når hun blir større. Min kusine og ei kollega i salongen tok hull i begge ørene på jenta samtidig. Hun skvatt til og begynte å gråte. Men så fikk hun en kjærlighet på pinne fra dem så var alt glemt. Hun syns det var noe ekkelt ved ørene først men hun rørte dem ikke og ingen infeksjon derav. Når jentene i senere tid får tatt hull i ørene er det veldig sannsynlig for at de pirker å tar på dobben, noe som kan risikere infeksjon hvis foreldrene ikke er flinke nok å rense. Da blir det jo ekstra vondt. Jeg tok hull i ørene noen dager før dattra mi tok fordi jeg ikke husket hvordan de første hullene var. Det svidde akkurat i det det ble satt inn, ellers så ble det bare varmt rundt ørene den første dagen. Det er sikkert mange uenigheter rundt dette, men jeg synes det høres logisk ut;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå